Tårtgalen 2

Jag har blivit tårtgalen.. igen. Var ju tårtgalen redan förra året till Alicias namnfest. Läs om det här.Men nu när Alicia fyller 1 snart (bara 10 dagar kvar!) så har jag blivit galen igen! Jag bara MÅSTE börja göra tårtor! Sen blir jag inte mindre sugen på att lära mig när jag kikar in på en väns hemsida och ser hennes underverk!

Kolla in hennes tårtor och annat pyssel här. Du missar något om du inte går in och kikar!!

Mina planer för Alicias tårta är i alla fall inte så avancerat utan bara att ha sockerkaksbottnar och fylla den med "pollyfluff", hallon och vaniljkräm och ha vaniljgrädde att toppa med. (tack för receptet A.. igen..) Sen tänkte jag även utforma den som ett hello kitty huvud, med ett gelehallon som nos, och lakritsremmar som morrhår. Vi får se hur jag gör. :)

Sen undrar jag lite över hur många personer en vanlig sockerkaksbotten räcker till.. jag kanske måste göra 2 tårtor? Det är inte bara att göra har jag märkt. Nästa vecka ska jag börja baka alla kakor jag hade tänkt göra.. Egentligen så är jag ingen bullmamma, men jag vill! Jag vill vara en bullmamma!

Kommentarer
Postat av: Marie

Sjukt fina tårtor hon gör ju! Shit... :)

Haha, bullmamma.. det är kul att baka ju! :)

Jag säger då det.. ut och partaja med dig damen, verkligen din tur nu! Hoppas kalaset blir trevligt.. :)

2008-03-28 @ 14:08:13
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: Sara

Jag ska göra 2 tårtor till på söndag och vi blir väl kanske 20 pers allt som allt tror jag.

2008-03-28 @ 21:09:28
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se
Postat av: Marie

Ja jag är så glad för sakerna :D Hihi, fina minnen från när jag var i det läppstiftet.. :)

2008-03-28 @ 22:54:57
URL: http://skosoet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0