Suck

sitter man här igen och lyssnar på en arg tös. Kan erkänna att det känns lite motigt idag att göra detta. Även om jag vet att hon inte mår dåligt av det, utan snarare säkert tvärtom. Men jag har alltid varit en person som vill se resultat fort! Står det t ex "få platt mage på 5 minuter" så ska jag fan ha en platt mage efter 5 minuter. Inte efter 5 minuter varje dag!

Därför hade jag gärna velat se att hon bara lade sig ner och accepterade att hon nu ska sovai sin egen säng. Men BVC-sköterskan sa ju att vi skulle ge det en vecka. I natt ska vi dessutom köra hela natten och alltså inte låta henne komma in till vår säng när hon vaknar på natten.

Var jag verkligen redo för det här? Igår saknade jag henne något fruktansvärt och bara väntade på att hon skulle vakna så jag skulle få ta in henne till mig igen. Men jag märkte direkt hur dåligt hon sov i vår säng mot vad hon gjort nu i sin säng. Vaknade flera gånger och knorrade och skulle bara ammas. Suck. Aldrig kan man vara nöjd.

En sak jag däremot ÄR nöjd med är att vi fått en ny BVC-sköterska. (återigen, men hon är inte av denna värld!) Idag ringde jag för att rådfråga lite, då berättar hon att hon sett en artikel i en tidning som hon klippt ut och skickat till mig! "Jag tänkte att du kanske behövde ha lite uppmuntrande ord!" HUR gulligt är inte det på en skala.. eller som syrran sa "det märks att hon är ny" :) Kanske. Men hon är min (vår) räddande ängel. Fast jag aldrig träffat henne, så är hon värd allt beröm jag kan uppbringa!


Kommentarer
Postat av: Marie

Hallelujah för henne!

2008-03-05 @ 18:56:57
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: Sara

Det är härligt med nya BVC "tanter"
:-)
Min jag hade under graviditeten var oxå ny på jobbet och henne gillade jag skarpt! Även om pratade taskig engelska
hehe

2008-03-05 @ 19:50:46
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se
Postat av: ML

Det är CJ va? Tycker också hon är bättre. Undrar bara var den gamla tog vägen.

2008-03-05 @ 20:39:29
Postat av: Malin

Måste vara skönt att fått en så bra BVC sköterska. Vi har haft jättebra med Alfons hela tiden, det underlättar!
Kämpa på med nattningen, snart lossnar det!

2008-03-07 @ 16:24:53
URL: http://johansson050709.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0