Ibland..

blir jag bara så arg på blogg.se! Funderar ibland på att skapa en ny blogg på en annan sida. Vill du ha adressen om så skulle ske skriv din mejl i kommentarerna (eller bara en kommentar om jag känner dig irl) så får du den.

Hade igår skrivit ett långt inlägg om hur påskaftonen artade sig, och vår otäcka kväll/natt. Men när jag klickade på publicera, var jag huxflux utloggad och inget blev sparat. >_<

I snabba drag
nu då, påskaftonen blev jättemysig. Åkte till mina föräldrar lite tidigare och hjälpte till med all påskmat, så kom syrran och hennes familj och vi åt och åt och drack och drack. Jag drack ett glas likör och blev fnittrig! Men vad gott det var. Persikolikör.. mums!

Alicia hittade en av kussarnas påskägg och mumsade glatt på en chokladbit innan syrran hann ta bort den. Men har nog aldrig sett Al så nöjd som då :)  Mammas flicka det där ;)

Sen var vi tvugna att åka hem. Alltid tråkigt, men kändes ännu tråkigare nu, eftersom det blev mycket tidigare än vanligt. Inte van vid det än. Alicia somnade i sin vagn direkt när hon sattes i den, sen somnade hon om utan vidare protester i sin säng när vi kom hem. Underbart! tänkte jag, men som alla vet så är underbart kort. Efter några timmar vaknade hon och hostade jättekonstigt. Superhes och lät som en hund! Slet upp henne ur sängen och hon fick nästan ingen luft! Blev så rädd så jag kastade mig på telefonen och ringde 112.

Han lugnade oss dock, då hon fortfarande hade röda läppar och sa åt oss att ringa till sjukrådgivningen, men att återkomma om hon ändrades i huden eller blev slö. Första gången jag ringt 112 i hela mitt liv.. Men hjälp vad rädd jag var.

Sjukrådgivningen fick lyssna på hennes andning genom telefonen och hon konstaterade att det lät som falsk krupp. Vi fick ge henne iskallt vatten, öppna upp alla fönster så det blev svalt i lägenheten och ge henne hostmedicin. Och så fick vi rådet att ställa oss på balkongen.. vilket var lagom skönt då vi hade snöoväder här på påskafton =/ Men.. Alicia blev bättre och tillslut somnade hon i min famn.

Sambon bäddade åt henne i vår säng och lade först en vetekudde på hennes plats, och jodå, hon sov skönt vidare när jag lade ner henne, trots att resten av rummet var iskallt! När jag sen skulle krypa ner låg vetekudden på min plats och det var så skönt att krypa ner! <3 Tack älskling!

Gårdagen förflöt utan några attacker, och inatt sov hon bra igen.. Men nu vet vi ju i alla fall vad vi ska göra om det händer igen.

Vill du läsa mer om falsk krupp, läs här.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Nej men usch så otäckt =( Tur att det inte var farligare än så här då. Men kan bara förställa mig den panik man skulle drabbas av.

Oh nej du får inte byta blogg, om du gör det så måste jag få veta adressen. Slank in på din blogg nu i helgen och har läst alla inläggen dina nu *S* Tycker din blogg är otroligt mänsklig. Precis vad jag gillar, vanlig människor med vanliga funderingar
omkring det spimpla mer ändå svåra livet =) Vill gärna fortsätta läsa, så om du bestämmer dig för att byta blogg så får du skriva det bestämmt så jag vet att jag måste be om den nya adressen =)

2008-03-24 @ 09:21:26
Postat av: Pethra

Jag vill också ha nya adressen isf. :)

2008-03-24 @ 10:38:19
URL: http://nanoliten.blogg.se
Postat av: Marie

Förstår att du blir less på blogg.se, samma här ibland.. så tråkigt när man fått till något bra och skapligt långt inlägg så är det bara borta sen..

Om du byter vill jag självklart ha adressen ;)

Otäckt det där med Al, tur att det ordnade sig!

2008-03-24 @ 12:32:48
URL: http://skosoet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0