Bloggtorka

Läste ett så bra ord på Petrahs blogg. "Bloggtorka". Tror jag drabbats av det jag med. :( Haft saker att göra, men har inte orkat/haft lust att skriva här ändå. Så här kommer det alltså ett vanlig "idag har jag gjort" inlägg. Tråkigt kanske, men here it goes.

Idag har jag och Al varit hos mina föräldrar. Mamma ringde igår och bjöd över oss på lunch. Mysigt. :) Al var dock superrastlös på morgonen så jag "slängde ner" henne i vagnen och tog bussen hem till dem typ 2 timmar innan mamma sagt att vi skulle komma. oops. Men det gick bra ändå. Tog en snabbfika och kollade på kort. Hade fått korten från fujidirekt redan igår!! Där blev jag impad faktiskt! Jättebra kvalitet var det med.

Sen smet jag ut med Alicia i vagnen för att hon skulle få sova lite. Gick till "mitt" gamla stall. Ridskolan jag gick på när jag var liten. . Snacka om nostalgitripp! Al hade somnat när vi kom dit, så jag smet in i stallet för att kika lite. *tjoff* så var jag 10 år igen och stod i stalldörren med ridbyxor och stallskor och bara andades in doften av häst, gödsel och sågspån. Lyssnandes till ljudet av hästar som mumsade hö och några tjejer som sadlade och tränsade sina hästar för en lektion. Underbart. För mig var dette mycket mer än en ridskola. Det var mitt andningshål. Hästarna var mina vänner, de lyssnade när jag var ledsen och behövde någon att prata med, känslan att trycka huvudet mot en varm hästhals gjorde mig glad många gånger. Tills jag inte ens fick ha det för mig själv, utan nya plågoandar hittade mig där med och förpestade luften för mig.

Sen kollade jag runt lite och *tjoff* så var jag 27 år igen. Med råge! Inte en enda häst kände jag till! Alla var utbytta! OMG!

Efter att ha nostalgitrippat lite, så bar det hem till mor och far igen för att äta. Supergott! Kalaskyckling hette det visst. Kycklingfilé med ett täcke av creme fraiche, senap, basilika och ost. Till det basmatiris, haricot verts och ärtor. Alicia fick smaka. och mums! vad gott hon tyckte det var. Men höll igen lite, hon fick äta pasta och köttbullar istället :) Till efterrätt åt vi glass. Tofulines vanilj- och chokladglass! Alicia fick smaka lite av det med. MUMS !  om möjligt ännu godare! :)

Klippte lite kort (de var 1 cm för stora på höjden) Al busade med sin mormor och morfar och jag passade på att andas lite:)

Så bar det hem igen. Alicia myste lite med far sin i soffan och sen var det dags för henne att sova..

Nu sitter jag här och småkollar på melodifestivalen och äter nachochips med salsadip och dricker cola.. mums igen! Hela dagen har varit ett enda stort mums! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0