Bakar..

Var och handlade igår, med ett par kompisar. och så glömde jag min plånbok i deras bil! Klantigt! Men det blev en ursäkt att åka hem till dem på fika idag. Enda anledningen till att jag bakar nu.

Varit så sugen på dumlemuffins, men när jag väl vispat ihop nästan alla ingredienser upptäckte jag att jag inte hade någon mjölk hemma. Vad göra? Och eftersom jag inte har någon plånbok så kunde jag ju inte smita ner och köpa mjölk på närhandeln här nedanför. Panik.

Så hittade jag recept på mammas sockerkaka. Den är bara såå god! Och den innehöll nästan samma saker som muffinsarna så det fick bli den istället. Nu har Al och jag slickat sockerkakssmet så det heter duga och kakan står inne i ugnen och doftar jättegott.

Här får ni receptet:

2 ägg
2 dl socker

vispas ihop och blandas sen med:

2 dl vetemjöl
1 rågad tsk bakpulver
1 dl kokhett vatten

grädda i smord och bröad form ca 30 min i 175 grader

Sen blandar man dessa följande ingredienser och breder över den färdiga kakan:

1hg smält margarin
3 msk vaniljsocker
1 ägggula

Mumsich!


Nu när jag skriver inser jag att jag missade att ha i ½ dl extra socker. hade bara rört ihop 2 ägg och 1½ dl socker. Men jaja.. det får lov att bli så här nu.. Jag ska helt enkelt hålla mig borta från bakande och matlagning! :)

Kommentarer
Postat av: Sarah

Dumlemuffins låter gott,det har jag aldrig provat. Jag är en bakgalning, bakar allt från kakor och bullar till matbröd.!

Jag har bytt blogg om du vill komma och hälsa på :-)

2008-03-26 @ 20:25:41
Postat av: Sarah

Du kanske vill ha länken oxå.. hihi

www.nogg.se/chiba

2008-03-26 @ 20:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0