Karlar! GÅR det någonsin att förstå sig på dem?!

Förstår jag mig inte på karlar.. eller min sambo snarare..

Idag skulle det ha kommit hit folk, andra mammor och ätit lunch. Så han hade bestämt att han skulle iväg och fika med en kompis. Fine. Det säger jag inget om. Men sen blev denna lunchen inställd. Så, vi väntar där och hoppar tillbaka en dag nu. Till igår. Jag vet att jag kan verka gnällig om min tös,men hon är väldigt krävande just nu. Ska klänga och klättra.. på mig. Ska tutta.. på mig. Har sovit dåligt och när hon väll sovit har hon sovit.. på mig. Jag är väldigt, väldigt trött just nu. Jag menar, jag får inte ens skita utan publik!

Så igår pratade jag med skosoet på msn, och hon var så rar och sa att jag var fin på bilden jag har här på min blogg. Ja men så där ser jag ju inte ut alltid. Tog ett kort på mig rakt upp och ner, osminkad, skitit hår och ja, allmänt vardaglig helt enkelt.

Det här kortet visar jag sen för min sambo.. "gud vad trött du ser ut" säger han med medlidande i rösten. TACK! att det äntligen gick in! (för han är minsann också trött när han har jobbat! bläh!) sen kommer det "jag förstår dig samtidigt som jag inte gör det, jag menar, jag förstår att du är trött och vill vara lite själv när du haft henne en hel dag, men jag har haft hand om 5 ungar idag!" Var tvungen att fråga "och på hur många personal? och fick du gå på toa ifred?"

Så. klipp tillbaka till idag. Min lunchträff är alltså inställd. Han ska iväg. Då frågar jag om inte han kunde ta med Al så jag kunde lägga mig i badet (observera nu att jag har hans medlidande blick över att jag såg så trött ut i bakhuvudet) men jag var för det första tvungen att fråga 2 gånger innan han ens kunde svara. och nej, det kunde han inte. Blev så jävla besviken!

sen har han mage att häva ur sig:

"Men du går och tränar 2 dagar i veckan, den tiden med mina vänner har inte jag, jag har inte träffat någon på 3 veckor nu!" Och vems fel är det då? Inte mitt! Inte Al's. Utan bara hans eget. Han har inte direkt jobbat ihjäl sig de sista veckorna. Vem har hindrat honom?

Så kontentan av detta tjafs, vad jag får ut i alla fall, är att han har det jobbigare än vad jag har! Hur går det till? Han som
1. får sova  hela natten¨
2. kan träffa sina vänner när som helst
3. får sitta och göra sitt ostört vid datorn
4. får komma ut och träffa annat folk
5. har haft hit kompisar och spelat tv-spel flera helger.

Men nej. så klart. Det måste ju vara jobbigare att jobba än att vara hemma med barn. så måste det ju vara.. jag blir så jävla arg!


image95


Slutade i alla fall med att han tog med sig henne ändå. Skitsur. Kul. Och vi som ska iväg sen.

Nu ringde en väninna och sa att jag skulle komma och fika med dem. Så det ska jag. Kan inte slappna av i ett bad just nu i alla fall..

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken korkskalle! Om du nu kan ha med dig al och fika jämt så kan väl han också det :(

Hoppas det ordnar sig gumman!

2008-01-17 @ 13:05:04
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: GirlGoesMom

WAAAAAAAH! Jag blir så aaaargh mär jag läser! så typiskt karlar som inte varit föräldralediga. Min gubbe har sagt väldigt liknande saker och han tar ALDRIG med sig Mio om jag inte uttryckligen BER om det *sucka*

Känner verkligen igen känslan om att inte ens få gå på muggen i fred... Att ALLTID vara alert att ALDRIG vara ledig. Försök stå på dig.. för det har inte jag gjort

2008-01-17 @ 18:18:11
URL: http://girlgoesmom.blogg.se
Postat av: susanna

man känner igen sig. det där e typisk män.

2008-01-19 @ 21:31:23
URL: http://Susanna.T.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0