Jul och nyårsrapport - långt inlägg

yippie.. det blev en jul ändå. hurra!! :)

Sambon mådde bättre, vi fick komma och fira jul hos min syster och hennes familj. tacka gudarna för det, annars hade det tagit 3 år till nästa gång vi skulle få fira med dem och mina föräldrar.. Det var supermysigt i alla fall, och att vi tagit bort det traditionella julklappsutdelandet gjorde nog mycket i det. Barnen fick hämta julklappar bäst de ville under granen, vilket resulterade i att de tog varsin, lekte med den, tog nästa osv. inga barn som blev stressade av att se klapparna under granen och behöva vänta eller hinna bli osams. :)
 (och ja, det var en kamera under granen till mig.. hihi *ler*)

juldagen åkte vi till västerås och firade med sambons sida av familjen. När mellandagarna kom så åkte jag och svärmor till IKEA för att handla lite till vårat badrum och till dotras rum, men jag vet inte vad som hänt med ikea i västerås, det fanns ju ingenting!! Kom hem med en hylla till badkaret och möbeltassar.  Thats it! Helt värdelöst! Jag köpte inte ens julpynt fast det var nedsatt till 1 kr! ja, du läste rätt, nästan allt julpynt var nedsatt till 1 kr, oavsett tidigare pris, men jag bekom mig inte ens att lägga ut en ynka liten spänn på kramset som låg där, för det var bara krams. Jag som brukar gilla sånt i vanliga fall.

Alicia blev sjuk på annandagen, hade 39 graders feber och 39,5 dagen efter, vilket resulterade i lite stressad mor och far och att vi stannade längre än vi tänkt från början, men det var skönt ändå.

På lördagen åkte vi hem i alla fall, så skönt att komma innanför vår egen dörr och bara andas ut! Borta bra, men hemma bäst, stämmer verkligen! Lagade lite mat och bara slöade resten av kvällen.. tror jag. Ärligt talat så minns jag inte vad vi gjorde! Tror jag måste börja äta omega 3, för mitt minne är sämre än någonsin..

Nyårsafton kom och vi började dagen med att ta oss ner på stan och till claes ohlsson. Man kan alltid lita på Clabbe! Där inhandlade jag allt till badrummet som jag i min enfald då hade trott att ikea skulle haft, men som jag nu som sagt hittade på clabbe. Duschdraperi. badrumsmatta, badkarskudde.. och allt i svart till våra grå väggar. Det blev såå snyggt! Nu ska jag bara finna en snygg svart vas och ha något rött i för att bryta av, och så sätta upp en förstoring på Al så är badrummet äntligen klart! Får väl ta före och efter bild (med min nya fina kamera *blink blink*) så får ni se hur det blev. :)

Jaja, i alla fall, hem igen, vilade lite middag, sen lagade vi mat. Heta räkor (räkor stekta i olja, vitlök och chilipeppar) tahini och avocadoröra åts med bröd och sköljdes ner med hemköps alkoholfria vin :) Fast jag tvivlade ett tag på om det verkligen var alkoholfritt, för jag fick riktig vinhuvudvärk! :-o Lite tråkigt var det här hemma, om jag ska vara ärlig. Vi hade inte ens tomtebloss, eller dessert heller för den delen! så när vi ätit satt vi och tittade på film, lekte med Al som helt har vänt på dygnet sen hon var sjuk hos farmor, och när hon nattades för andra gången, satt vi mest bara och väntade på att klockan skulle bli 12. Eller jag väntade så jag fick gå och lägga mig någongång, sambon hade det nog gjort detsamma för om vi skålat klockan 21 eller 00. :)

Tillslut blev det dags i alla fall och vi stod på uteplatsen, första parkett till att se hela stans fyrverkerier tror jag. Det var fyrverkerier var man än vände sig. Underbart! tyckte jag. Kallt, tyckte sambon och gick in innan allt var klart. Så jag stod där i min ensamhet och sippade på mitt vin i mitt champagneglas och tänkte lite, och gav mig själv ett nyårslöfte att jag ska börja ta hand om mig själv och min kropp. Jag måste för att börja tycka om mig själv igen. Just nu känner jag inte igen personen som tittar tillbaka på mig när jag går upp på morgonen. sur och tvär och tjock och allmänt hemsk mot både mig själv och min underbara man.

Så när jag stod där i godan ro, hörde jag hur dörren öppnades igen och så kände jag ett par armar smyga runt midjan och ett "jag älskar dig" i örat. Då förstod jag att det här kommer bli ett bra år!

Mina nyårslöften iår:

* att vara mera flickvän och inte bara mamma
* att inte äta godis mer än en gång i veckan, annars får man böta 100 spänn.. per gång! (syrrans och mitt till varandra)
* att börja träna och ta hand om mig själv (den 7:e kör vi igång med GI här hemma!)

Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt att du är tillbaka igen! :D Ser fram emot att byta GI recept o tankar med dig!

kram

2008-01-02 @ 18:08:58
URL: http://ninninusens.blogg.se/gibloggen
Postat av: Sara

På tiden att det blev lite uppdaterat här oxå ;-)
vad bra att ni fick en trevlig jul och erat nyår lät mysigt det oxå!

2008-01-02 @ 18:30:02
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se
Postat av: Gabriella

Bra grejer du oxo fick o gav i julklapp!

2008-01-03 @ 00:32:37
URL: http://babbi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0