Funderingar

Jag måste verkligen ta tag i det här med körkort snart, kom jag på precis. Det är ohållbart att ta tåget till jobbet varje dag, speciellt sen när Al börjar på dagis. Jag har inte så mycket till övers för SJ om jag ska vara ärlig, speciellt inte över sträckan som jag måste åka. Vad ska jag säga till personalen på dagiset?
"hallå dagis? Jag blir sen att hämta Al idag, tåget är försenat/inställt/i kiruna"

Men detta är ett stressmoment i sig, och det sista jag behöver nu är stress. Jag är redan så slut i huvudet av alla dessa nätter som hackas sönder av dotra mi, att jag inte behöver ha en sak till att behöva ligga och grubbla på innan jag somnar. Är det inte det ena är det det andra. Alltid. Ibland tror jag att jag skapar problem, jag skulle egentligen vilja tänka "det löser sig". Men med åldern (jag vet, visst låter det fint!) har jag kommit på att det inte alltid gör det! Fast det gör ju det! Alltid. Jag och min sambo har haft väldigt flyt faktiskt (och mycket hjälp av släkten, vilket varit guld värt)

Men som nu, vad egentligen grunnar jag på? Jo, körkort, föräldrapenning, hur ska vi göra för att få dagarna räcka så långt vi bara kan? Har jag fyllt i rätt? ska jag fylla i mer? Ja, bara själva ordet försäkringskassan är ett kaptiel för sig. Bara att höra ordet gör att jag får ångest och vill sätta mig i ett hörn, och bara gråta. Kommer sambon få ett jobb? Jag skulle vilja bo i hus, men vi får inget lån, då vi inte har fast båda två. Vad skönt det skulle vara med fasta inkomster! Andas Al när hon sover därinne nu? Och hur ska vi få ordning på hennes nätter, innan jag inte bara går in i väggen utan går igenom och ut på andra sidan för att träffa nästa vägg??

Ja som ni ser, om ni orkat läsa ända hit, så är det lite funderingar att tampas med redan. Och alla är födda ur en och samma nämnare. Pengar. Jag hatar pengar! För lite pengar gör en olycklig. Jag fattar verkligen inte dem som säger "pengar föder ingen lycka" nej.. men då har du pengar så det räcker och blir över!

Jag älskar att vara mammaledig, det är underbart att bara kunna ta dagen som den kommer och få umgås med min lilla skrutta hela tiden. Men jag saknar lönen. Föräldrapenning är fan inte roligt att gå på. "var hemma mer med era barn! våra barn är framtiden!" Jo, tjena! Ge mig pengar då så jag kan vara hemma mer och slippa tänka på att gå tillbaka till jobbet bara för att vi ska kunna ta ut svängarna lite.

Usch, vad negativit det här inlägget blev.. Tur att Al vaknade nu..


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Hej! Tack för ditt svar om naglar. Får bli en engångsföreteelse :P Lycka till med körkortet!

2008-01-09 @ 17:33:03
URL: http://babbi.blogg.se
Postat av: Marie

Ja det låter också gott, men du vet gumman, jag äter inte glass :)

Haha, inte jag heller, hur cool som helst ju! Liksom Elvis, svart bälte i karate, vem hade kunnat gissa det?! :D

2008-01-09 @ 20:30:42
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: Lina

´hihi jaa.. me love ikea! :D Vi har en bra bit och köra också så det är ju extra skoj, när man inte är där så ofta! Mysigt med en utflykt lixom!

Håller med dig. höjj FP:n då. Annars är det -precis som du skrev - svårt att vara hemma! Pengar behöver man ju - dessvärre får man väl säga!

Hoppas ni haft en bra dag iaf! kram

2008-01-09 @ 20:58:10
URL: http://ninninusens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0