Tigerbalsam och spjälsängar

Efter gårdagens incident, med ramlande barn, (läs mer om det här) så bestämde jag mig idag för att prova lägga Al i sin säng för kvällen. Det kommer bli mycket springande inatt om hon ska  sova där hela natten, men jag känner att hon måste bli bekväm med att sova där snart. Däremot ska jag försöka hitta någon liten lampa att ha tänd i hallen, själv var jag oerhört mörkrädd när jag var liten, kan ha med att jag drömde väldigt mycket, och såg väldigt mycket jag inte förstod då. Mer om det någon annan kväll. Men därför har jag i alla fall fått för mig att Al också är rädd för mörkret.

Hon brukar dock vakna så fort jag lägger ner henne i hennes säng, men ikväll snurrade hon runt och lade sig på mage direkt och somnade sen om direkt. Hoppas verkligen hon kommer sova bra där nu!

Sambon har ont i ryggen, lyfte kistbordet i vardagsrummet fel häromdagen när vi städade, så jag har fått vara hans personliga tigerbalsam-insmörjare :) Det är ju trevligt.. förutom att det stinker så förbannat illa om den! Tvättade händerna två gånger direkt efter, men luktar fortfarande! blä! Hoppas verkligen det hjälper honom nu, annars vet jag inte om jag går med på att massera in mer av det där gucket!

Ja, just ja. Tatueringsmotiv är bestämt! Bara att ta sig i kragen och gå förbi studion någon dag nu och boka tid! Can I get a Woop Woop! :) Undrar vad de säger på jobbet om det.. och placeringen.. Blir på vänster handled. Men det kommer bli så snyggt! Får väl ha såna där snygga svettarmband annars om det stör omgivningen för mycket. Men det tvivlar jag på, då en av mina medarbetare har hela armarna täckta! :) samt att de få gånger kunderna sett mina tatueringar så har de utbrustit "vilken fin!" och " har du fler".

Sen efter denna är det en kvist med körsbärsblommor på vristen som ska göras! Med blad som singlar ner på foten. Sambon är inte alltför nöjd med den idén så jag måste bearbeta honom lite mer innan det sker.. hehe. Nu ska jag umgås lite med sambon.

G'natt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas natten gick bra med lillan sovandes i egen säng.
Vad spännande att du bestämt dig för vad du ska göra för gaddning!

2008-02-28 @ 05:20:15
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0