Hos svärfar

Är hemma hos svärfar för tillfället, därför blir det dåligt uppdaterat här för tillfället. Ni får ha överseende ett tag. :)

I söndags var jag och Al i alla fall hos syrran min och grattade henne, och de grattade mig. Fick presentkort på Lindex och en jättefin kruka med en grön växt och stenar. Sen åt vi mat, chili, och till efterätt åt vi "gino". Nu är väl jag den sista människan som ätit detta, om inte så är det bär/frukt man river vit choklad över och värmer i ugnen, serverat med grädde. MUMS!! Jag skulle kunna leva på det!

Åkte hit i måndags förmiddag. Kände mig lite kaxig på tåget, att åka själv, herregud, klarade vi att åka till Stockholm själva klarar vi väl att åka hit! Och det gick så bra. Al är van vid att åka tåg, och det var en sån där dubbeldäckare, så det var bra med plats med :)

Skulle åkt hem idag och gått på rytmiken med Alicia, men hon är snorig, så nu stannar vi borta från alla barn ett tag till framöver. Vill inte smitta (eller bli smittad heller för den delen) någon annan. För jag är så less på det här att snacket som blir efteråt, att man verkligen måste söka upp källan till smittan. Det är ju stört omöjligt att veta vem som smittar vem nu så här dags. Alla är ju dåliga på något sätt, mer eller mindre, både vuxna och barn från oktober till mars typ.

Nu är det snart lunch här, potatisgratäng med kycklingfilé. Igår åt vi hemgjort bröd, typ pita, med "zaatar" värmda i ugnen. Så gott! Men en smak man måste vänja sig vid. Första gången ville jag aldrig äta det igen, men igår kunde jag ätit hur mycket som helst! Älskar blandningen av mat här. Ena dagen zaatar eller tahini, andra dagen spaghetti och köttfärssås. <3

Nej, social nu kanske.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Marie

Saknar dig!

Vi har aldrig kallat det gino men joo det har jag gjort och ätit massoor av! Var en av de desserter jag gjorde när jag jobbade på hotell.. Den är så grymt god

2008-02-13 @ 14:43:17
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: Sara

jag antar att det är mig du syftar på. jag försökte inte skylla på ngn utan bara en funderering. jag menar barn blir sjuka och det är inget att göra åt. Men om du tog så illa vid dig att jag ponerade över att det var då han blev smittad så ber jag om ursäkt.

2008-02-13 @ 20:07:30
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0