Glass i stora lass

Imorse frågade en kompis om vi ville följa med deras lilla familj och äta glass i vårvädret. Absolut! Jag är inte den som säger nej till glass! :)

Brukar alltid välja samma glassorter varje gång, pecannöt med kolasås och blåbärsglass. Men idag blev det blåbär, päron och melon! Och melonglassen var bara så god! Var lite skeptisk mot den i början, men den slank ner. Nästan närapå beroendeframkallande! Anledningen till att jag var skeptisk är för att jag, när jag var runt 15-16 år och ung och dum, drack mig aprak på melonlikör! Efter det har jag verkligen inte klarat av någonting med artificiell melonsmak.

Det var i alla fall supertrevligt att komma ut och umgås med dem. Vi tog en sväng på stan sen när vi ätit upp, tittade lite på skor åt Al, men hittade inga jag kände var värda pengarna. Däremot hittade L skor åt henne. För 99 spänn! Själv hittade jag ett par assnygga stövlar på Din Sko, men de fanns så klart inte kvar i min storlek! :( Måste kolla om de finns i en annan Din sko här i stan, för i så fall SKA jag ha dem och åker dit first thing in the morning! (Konstigt nog så finns de inte på hemsidan alls. Kanske lika bra att ge upp hoppet om dem på en gång då.. )

Al somnade som en liten gris i vagnen, sen sov hon i nästan 2 timmar! Var riktigt skönt faktiskt, hann tom komma hem och slänga mig en stund på soffan och bara samla kraft innan hon vaknade. :)

Sen har kvällen varit väldigt annorlunda. Sambon har folk över, spelar rollspel! Och jag säger bara OMG! De skulle inte spela så länge sa han i morse, de skulle börja kl 12. De är inte klara än. Börjar undra om de någonsin kommer bli klara?

Tills dess zappar jag på tv:n och låtsas ha en påse godis framför mig :) Mumsar popcorn och dricker cola istället. Kanske ska ta mig en smörgås istället..

*Svammlar* ja nåt annat än detta ska jag göra i alla fall..

Kommentarer
Postat av: Marie

Haha, melonlikör är lite speciellt.. Har en flaska jag fick i 18årspresent och jag har inte druckit upp den än :)

2008-02-29 @ 21:33:56
Postat av: Anna

Hej jessica =) tänkte på skorna från din sko.. om du får tag på artikelnummret kan jag kolla om vi har den här i västerås? Kram

2008-02-29 @ 22:33:17
URL: http://annaelisabeeeth.blogspot.com/
Postat av: Anna

G som skvallrade såklart hihi

2008-02-29 @ 23:22:47
URL: http://annaelisabeeeth.blogspot.com/
Postat av: Madeleine.

åh, tack för din kommentar. :)

2008-03-01 @ 00:45:11
URL: http://sunburn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0