Täcken och kalvar..

shit vad skönt jag har det nu.. Var till affären och då somnade Lilla Bus i vagnen. När jag kom hem sen lät jag henne stå kvar på loftgången, (har inte gjort det förut då grannen varit så "på" o hon är alkis så.. ) och hon sover än! 1 h och 20 min! Vore grejt om hon blev utvilad nu så hon kan somna inatt.

Igår fick hon en alvedon supp för hon har börjat vakna efter en stund och är superledsen o närmast otröstlig, och igår hade hon dessutom lite feber. Antar att det är tänderna som spökar för henne. I alla fall, sen hon fick den så somnade hon efter ett tag och sov ordentligt hela natten.. Förutom jag då som fick slåss med sambon om täcket! Vilket är extra svårt när man har Lilla Bus emellan sig! "Hämta ditt eget täcke!" fräste jag "jag kaaan inte.. " svarade han. haha. Sen somnade vi om och när jag vaknar nästa gång ligger han snett över hela sängen, så för att jag ska få sträcka på mig får jag snällt oxå lägga mig snett, och med fötterna utanför sängkanten! Han är stört omöjligt att få att röra på sig när han sover!

Såg ett superintressant program på Explorer. VET NI varför våra barn är de som kan minst av alla däggdjurs ungar när de föds? ex en kalv kan stå och gå 2 h efter födseln. Jo, när vi började räta på oss och gå på två ben, så smalnade vårat bäcken och hjärnan blev större,  vilket resulterade i att om vi skulle få ut några ungar alls, fick de födas innan de är färdigutvecklade! annars skulle huvudet aldrig kunna komma igenom vårat bäcken! Coolt!!

Kommentarer
Postat av: Sara och Miro

Hörde ngnstans att för att våra barn ska vara lika utvecklade vid födseln som elefantungar så skulle vi behöva vara gravida i 5 år tror jag det var *ryser*

2007-09-24 @ 08:47:13
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0