you're a nut! you are crazy in the coconut!

Nu ska jag berätta om min gårdag. Det var jag och varenda nutcase istan tror jag.

Börjar med när jag är på väg till bussen, nazister demonstrerar på torget och delar ut flygblad. (nästan bara småglin) Så kommer ett annat gäng (småglin) och ställer sig och börja skandera "inga nazister på våra gator!" om och om igen. Och där gick jag mittemellan med barnvagn. Hade lust att ropa till dem att vänta med att drabba samman tills jag gått förbi.. hann dock ändå.

På busshållsplatsen kommer en psykiskt sjuk människa fram (känner igen henne från förut och vet att hon är sjuk) och ser Lilla Bus. Börjar direkt "åh, vad söt du är!" (Lilla Bus tittar ju direkt) "ja, här är mamma. Här är mamma vännen, du är bara ute på promenad med din faster förstår du" och fortsatte så. gissa om jag fick fart på benen och gick fort som fan ifrån henne. Hon hittade nåt annat "offer" på vägen. fick ont i magen.

Sen kommer hon tillbaka till mig. och börjar prata med Lilla Bus igen om att hon är hennes mamma! Jag kör bort vagnen och ställer mig emellan henne och vagnen. Då går hon runt. samma sak igen. ställer mig emellan dem. Slutade med att jag fick gå iväg igen! läskigt som fan!

Sen PÅ bussen kliver det på två utländska tjejer. Väldigt mörka i hyn om man säger så. Börjar först att säga att Lilla Bus är söt (de står bredvid min vagn med sin) och frågar hur gammal hon är . "6 månader" svarar jag. "åh. men hon är stor va?!" (Vad är det med att säga att hon är stor?! konstigt skulle det vara annars med oss som föräldrar!) i af. när hennes väninna kommer på börjar de prata franska med varandra och hon kommenterar då henne på franska.. "hon är 6 månader men hon är stoor" "6 månader?" "ja" (lite kommer jag ihåg från franskan i skolan)

Så började hon prata med Lilla Bus, och hon blev skitledsen och började gråta. Hade lite svårt att hålla mig för skratt.. men med risk att det låter dumt så har hon ju inte sett så många mörkhyade och hon var verkligen jättemörk. så jag för att släta över det hela "nej men, älskling, jag är här.. här sitter jag" hehe..

jaja, tillslut frågar hon helt seriöst "varför har du inte tagit hål i öronen på henne?" som om det var världens mest självklara sak. "eh, nej, hon får välja det själv sen när hon blir större". Då nickade hon typ som att jag var dum i huvet eller nåt. (jag gjorde väl typ samma sak efter det)

hem till syrran och hennes ungar var högt och lågt. Inte alls som de brukar. Kaxiga och jag tror de tappat sina öron, lyssnade inte alls. Grinade osv osv.

Och sen Lilla Bus konstiga natt när hon bara gnällde och ville bli vaggad och ammad.

Fullmåne någon?

Kommentarer
Postat av: Marie

Damn det var verkligen en totalskum dag O.o

Vem fan gör hål i öronen på en bebis? hjälp!

2007-10-21 @ 12:26:45
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej!
Super spännande att läsa din blogg och nej inte fullmåne. Såklart så har Lilla Bus koll på när det är fullmåne. Det känner väl hennes mor också, antar jag.

Tack för en stunds avkopplande och roande läsning.
// Hemlig beundrare....

2007-10-21 @ 12:37:06
Postat av: Sara och Miro

Oj vilken dag du hade..
Det där med den psyksjuke bruden va läskigt. Du skulle ha nitat henne :-)

2007-10-21 @ 20:24:06
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0