Tuffa tider..

igår började vi med konststycket att få alicia att sova i egen säng. och vad arg hon blev!

Tillslut somnade hon dock. satt bredvid henne och strök hennes hår och sjöng för henne hela tiden, men visst var jag på väg att ge upp och amma henne till sömns ett par gånger. och jag grät när hon somnat för jävlar vad tufft det kändes att faktiskt inte ta upp henne. men hon var bara arg, inte det minsta ledsen. det hördes rätt väl att det var så.. och det är ju inte skadligt för varken henne eller oss att få sova ostört några timmar. Hon vaknade varannan timme, precis som vanligt, men vilken skillnad det var på att få sova själv, som att ha "sovit" med henne bredvid sig.

idag fick jag gå ner på stan själv och fika!! 3½ timme var jag borta.. och jädra karlslok! på den tiden fick han henne att sova 1½ timme, diska, lära henne ta nappflaska och bada henne!! jag stod som handfallen när jag kom hem och det var så fint hemma.. självklart kunde han inte låta bli och retas och fråga mig vad det var som var så jobbigt med att vara ensam med henne, men det bjuder jag på.

ikväll ska vi ta dusten igen att få henne sova själv. nya rutiner i hemmet: kl 17 - bada. kl 18 - gröt, kl 19 -sova. senast att hon ska sova kl 20. sen är det vuxentid här i hemmet. nu ska jag bara försöka få in att då är det max 1 timme vid datorn och sen resten tillsammans. vi behöver verkligen det.

ska ha barnvakt för att gå ut och äta. sa till henne att vi nästan tänkte skita i det, då sa hon bara "då ska jag absolut vara barnvakt om ni så bara ska sitta och stirra på varandra, men ut tillsammans ska ni!" jag älskar min syrra!

Kommentarer
Postat av: Marie

Hon är ju snart stora flickan nu :) Klart hon ska sova i sin egen säng :) Bra med rutiner också ju! Ni är duktiga tycker jag :)

Vad kul att gå ut och äta! Ni behöver komma ut lite utan lilla bus faktiskt :)

2007-10-18 @ 19:11:22
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: Anonym

Hoppas att ni hade trevligt....utan "bus" i tankarna.// Hemlig beundrare

2007-10-21 @ 13:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0