nu så..

nu så. Nu är vi inne i nya lägeneheten. Men några bilder blir det inte... shit så den såg ut! Direkt på måndagen gick vi ner och klagade på besiktningen som hade gjorts. då smyger det fram att den inte var tom när den besiktades.. hela hallen var borrhål, stora riv i tapeten, hål i alicias dörr, riven tapet i köket, riven tapet i vårat sovrum.. i can go on and on. jättetrist. Allt det glada liksom fick utbytas mot att vara arg och kämpa för nytt..

igår i alla fall fick vi hallen nytapetserad. Jättefint. Målaren som kom sa att de hade varit generösa mot oss då fönstersmygen skulle målas, fast de var fräscha. Jo, men de missade hålet i dörren i sovrummet sa jag..

Detta har alltså gjorts nu i vår lägenhet:
hallen tapetseras
ytterdörrens insida ommålad
fönstersmyg i sovrum och vardagsrum målat
nya köksbänkar
badrumstaket har målats

Detta ska göras
Badrummet ska helrenoveras.

Så det blir nog jäkla bra när allt är klart, men inte nog med att det tar lång tid för att man har lilla bus att ta hand om samtidigt som vi packar upp, så tar det ju lång tid det andra med. Badrummet vet de inte när det görs för de hade tydligen jättemycket just nu.

Idag ska kyl och frys fyllas, ska åka och handla med pappa. Perfekt nu, för nu har vi 2 stora kyl och frys istället för 2 små sådär över varandra. Nu ska vi väl aldrig mer gå hungriga! ;-)

vad händer annars i livet då.. Inte mycket. förfasas över mordet på 16 åringen och 15 åringen. tittade på nyheterna ang det och tittade på min skrattandes lilla tös. Vad är det för värld vi har satt henne till? Fick ont i magen.

Annars håller jag mig inne så mycket det går, har ingen jacka som går att knäppa över bysten. Vet inte än hur jag ska ställa mig till det.. haha. Har gått ner en strl ändå sen juni. och det känns ju sabla skönt, men innebär noll kläder att ha på mig som sitter bra.. måste nog ta till skosoet igen *blink blink*

Ska göra äppelpaj och ringa pappa nu, fast kanske i omvänd ordning, har inte bestämt mig än. sen ska jag nog gå ner på claes ohlsson och köpa "molly"skruv så de sista hyllorna i vardagsrummet kommer upp.. gör inte jag det, så lär det väl aldrig hända.. =P

Kommentarer
Postat av: Sara och Miro

Nä va synd att lägenheten va så sliten. Men det positiva är ju att ni får det nytt och fräscht.
Hoppas du kom i väg att köpa skruvar. :-)

2007-10-14 @ 06:14:39
Postat av: Marie

Vad tråkigt att lägenheten var i så dåligt skick när ni flyttade in :/ Förjävligt ju, ni som såg fram emot det så mycket.. Hoppas dom fixar badrummet snart! Hur kan det vara hål i en dörr? O.o Vad har dom gjort liksom?

Klart jag hjälper dig.. :)

2007-10-14 @ 11:38:25
URL: http://skosoet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0