helt otroligt!

Alltså, det här är helt otroligt! =)

Ja, igår var då andra natten vi försökte få Lilla Bus att sova i egen säng. Fast det gick inte så bra som första kvällen, även om det kanske inte gick så bra då heller, men igår fick jag lov att ta upp henne då hon blev riktigt ledsen och grät. Direkt började hon snutta på min haka och jag ammade henne till sömns, men bara nästan, hon fick somna in ordentligt i sängen.

Nu till det otroliga! Hon somnade alltså kl 20. Sov till 00. Då vaknade hon, fick äta lite till, somnade om i sin säng, utan problem, sov sen till 3.30 då hon åt igen. Sen vaknade jag klockan 8:30 (!!!) av att hon donade i sin säng. Helt nöjd, men donade och bökade. För första gången på 6 månader vaknade jag utvilad! Kändes så underbart! T om så underbart att jag inte varit irriterad någonting alls idag!

Ikväll försökte jag igen få henne att somna själv, men samma visa igen, fick lov att ta upp henne, amma henne precis till gränsen av djupsömn och då lägga ner henne. och hon sover än! Sambon kunde t om gå in och trösta henne genom att klappa hennes huvud när hon grät till, och hon sover än. *peppar, peppar* =) hoppas på en repris på natten som var..

Det roliga dock var att när jag kom in för att lägga mig själv hittade jag henne liggandes på detta viset

 och så har hon aldrig fått sova förut för mig, men så här sov hon hela natten, och funkar det för henne, funkar det för mig. Och hon är så pass stark i nacken att jag inte oroar mig. Vad ska jag göra förresten? De gånger jag hade henne uppe, lade jag henne på sidan, men hon la sig så här på en gång..

imorse vaknade jag till denna utsikt, tacka gudarna för att jag lämnade kameran bredvid sängen igår när jag tagit det andra kortet. Helt oslagbart att vakna med detta framför sig



Min älskade snutta! <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbar Bus, underbara föräldrar.// Hemlig beundrare

2007-10-21 @ 13:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0