Fröken trötter..

Det är jag just nu.

Var och tittade på en förskola åt Alicia idag, ligger typ 5 minuters gångväg hemifrån oss.. ja, eller max 10. Perfekt! Det var två avdelningar. Tyckte att den ena var lite liten, att ljudnivån var lite hög där, den andra var större och den skulle jag gärna släppa Alicia på. Ja, jag skulle gärna släppa henne på bägge, personalen var jättegullig och det var så där lagom litet och lagom stort. Egenlagad mat och allt. Så nu ska vi skriva i en intresseanmälan så hon kan hoppa in där nästa höst.

Skulle gärna ha henne hemma längre, men då hon är 2 år (2009), är det vår, och då brukar det vara fullt på dessa dagis. På hösten nu -08 skickar de ju vidare alla barn som ska till 6-års och då finns det mer plats! *peka mot huvudet* Ibland tänker man till! :) Fast om vi kunde skulle jag gärna ha henne hemma tills hon ska börja skolan.. och helst då med. Hemskolning finns det nåt som heter va? ;) Vi kanske ska flytta ut till en stuga långtbortistan kanske? Eller bli Amish?

Jaja.. den här förskolan i alla fall, hade en bra blandning med barn från olika kulturer och det gillar jag. :)  

Nu ska jag plocka in det sista av disken i sina skåp och sen hoppas jag att Alicia vill sova, för jag vill bara kura upp mig i soffan med en kopp te och min älskade sambo och mysa.. utan barn.

Kommentarer
Postat av: Hemlig beundrare av mamman till frk. Bus

Hej ..hö...jo...jag vill bara göra så att ni kommer ihåg ifall om någon är gammal Waldorflärare eller lärare i släkten....apropå, hemstudier. Fröken Bus är alldeles för liten, hur gammal hon än blir för att gå i skolan eller förskolan. Hon är ju fröken Bus,tänk om hon hon busar för mycket enligt skolreglerna. Jag röstar på studier med goa kamrater med någon go lärare..hö kanske det finns någon i släkten. Ett tips!!!!

2007-11-15 @ 17:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0