7 månader

Idag blir Alicia 7 månader! Tänk att det går så himla fort! Och igår, nästan på dagen alltså, så började hon "crawla" sig framåt. Och shit vilken fart hon fick upp efter ett tag! *glad* Är hos svärfar och hans familj och deras dvd är nog det mest intressanta någonsin, strax efter deras stora, stora växt (typ fikus eller nåt) som står bredvid soffan. Hon har t om börjat med diva manér! Tog bort henne därifrån idag och hon "bröt ihop" och lade sig dramatiskt på ena armen. Sambon sa "nej" och tog bort henne från dvd:n och då började hon gråta. Suck. Redan. Trodde hon skulle vänta åtminstone 2 år på dessa fasoner! haha!

Tyvärr har hon varit kräkig både igår och idag, vet inte vad det kan bero på. =(

Anledningen till att vi är här hos svärfar just nu är att vårat badrum äntligen renoveras! Fast fy vilka tråkiga tapeter man fick välja på.. en blå, en grön en beige och en grå. Alla ser typ likadana ut, förutom färgen då. Men då de skruvade bort toaletten så den bara stod löst och vi skulle få spola med en hink, hoppade vi genast på första bästa tåg tillbaka till västerås (vi var ju där förra veckan med). =) Igår satte de dit själva väggtapeten och idag skulle de sätta in porslinet igen så till helgen har vi väl förhoppningsvis ett fullgott badrum igen. *hoppas*

Just ja, klappar händerna gör hon ju med, men det kanske jag skrivit redan. Hon lär sig något nytt varje gång vi är här..

Försökte vara lite nyttig igår, och gjorde plock"mat" med mozzarella och basilika, fetaost, vindruvor och 70% choklad (fazers ftw!) men idag när jag vilat med Alicia på eftermiddagen vaknade jag med värsta fantasierna om en marabou chokladkaka! Så jag smet iväg och köpte en med non stop faktiskt! Aldrig sett förut, men det kanske inte är någon nyhet.

Nu ska jag avlösa min "plast"svärmor för hon får just nu försöka roa världens mest kinkiga unge.. Och nu fick jag ångest för att jag är en dålig mor. Klockan är 18:15 och hon har inte fått nån gröt än.. inte konstigt hon kinkar. Men hon drack mjölk nyss men kräktes upp det. Någon som vet vad det kan bero på? Att hon kräks alltså? Hon är ju liksom pigg och glad (föruom nu då) men när hon ätit säger det bara tjoff, så är det uppe igen..

Nej.. nu måste jag avlösa henne... suck..

Kommentarer
Postat av: Marie

Vad kul med badrummet! Och vad fort det gick med det!

Det där godisstoppet funkade sådär va ;)

Mamma säger det kan bero på matrutiner och så? Om ni inte gett henne mat som ni brukar och så..
dom kan tydligen bli dåliga då, så blev jag när jag var liten, bla bla.. >.

2007-11-08 @ 18:34:28
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: Marie

Missade att skriva det här. Kokt vatten brukar tydligen hjälpa..

2007-11-08 @ 18:36:59
URL: http://skosoet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0