Idag: ångest

17:17

Idag är ämnet ångest, då det är det jag har idag. =(

I torsdags var vi hos mamma och pappa och hade lite midsommarfirande, då slank både kakor och tårtbitar ner.. ja du läste rätt, tårtbitar!! Jag inbillade mig säkert men tyckte allt att Sambon gav mig blickar när jag tog andra biten tårta. Berodde säkert på att jag envisades med att låna deras våg! (JAG VET ! skjut mig någon!) som visade på alldeles för mycket än vad jag ville att den skulle visa på..

Aja, igår blev det nachos och choklad. Såklart blev det lite över som jag fick i mig idag. Jag är hopplös! =(

Nu sitter jag och tittar på kanal 7 och Sofi in the city. och nu handlar det om dem som grundade Pixi beauty. JAG vill också jobba med make up! Tänk om jag kunde ha kommit på en egen make up linje? Eller blivit en erkänd make up artist. Eller i alla fall erkänd i stan jag bor i?

Sminkade massor när jag var yngre, men varför, varför gick jag aldrig någon utbildning?! Jag ångrar mig grovt! och idag har jag inte råd att ta lån på det som behövs. Men just detta är nog något som kommer gräma mig hela mitt liv.

Vad har jag mer ångest över? vad har vi bockat av ? vikt? check! yrkesval? check!

Tror mest jag skulle behöva få klä upp mig lite o sminka till mig lite och gå ut och ta en drink eller nåt. Har inte festat på.. *räknar efter* 1½ år? ja.. 1½ år!! Det är ju sjukt!! Jag behöver en sup och lite dans! Det första jag ska dricka när jag får är en frozen strawberry daiquiri. mums!


Mmmm..


Nästa vecka är det viktväktarna som gäller! Nu jävlar får det vara nog med ångest över hur man ser ut! Visst, visst, jag födde barn för 2 ½ månad sen, men shit för att må så här!

Kommentarer
Postat av: Marie

Ser fram emot när vi ska gå ut och ta den där drinken :D Mums!

2007-06-23 @ 17:53:50
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: dahldahl

Kära söta du då.. Va jobbigt det lät.
Kolla denna länken jag letat upp åt dig.
https://webb.ky.se/Utbildning/UtbildningVisaAktuell.aspx?id=4841&sort=U

2007-06-26 @ 15:46:52
URL: http://dahldahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0