sovmorgon..

9:15

Yes! Det blev som jag misstänkte. Sovmorgon för Lilla Bus, innebär sovmorgon för mamma.. and I love it! =) Trots det, 30 min efter jag gjort frukost, sitter jag fortfarande och sippar på min smoothie. Det är ju liksom inte att bara göra saker längre. Tjoff tjoff, en macka in där. Trösta liten, lägga ifrån sig liten, ta en klunk te, amma liten, rapa och sen bubbla lite om livets stora mysterier.. Just nu är det hur det kommer sig att händerna sitter fast? Och varför man inte kan stoppa in hela handen i munnen? ;)

Funderar på att snart börja ge henne smakisar. Och då ska man börja med... tadaaa. potatis. Mosad potatis med bröstmjölk! Vilken hit! När får man se den menyn på stockholms innekrogar? (kom ihåg var ni läste det först! ;) ) potatis _ELLER_ palsternacka! Blir ni inte avis nu?? Det blir inte jag.. Men det ska tydligen vara bäst för deras små smaklökar. Och jag gör väl som jag blir tillsagd.. Ibland ;)

I alla fall. Hon sitter bredvid när man äter och verkligen följer maten från tallrik till mun med stoora ögon. Och på sista tiden smaskar hon lite också, så det gäller väl att smida medan järnet är varmt. Trots att hon inte är 6 mån ännu, sscchh.. säg inget till WHO *ser mig över axeln* Hon är ju bara 4 månader snart..

18:34

Har just ätit färdigt min andra portion äppelpaj med vaniljsås.. Jag är SÄKER på att de sa att man fick äta det för vv! =)

Sambon sover i soffan och Lilla Bus sover i sängen. Det är SÅ skönt! hehe. =) Jag hinner göra så mycket när ingen av dem är där o "stör". Idag på förmiddagen hann jag städa, möblera om vardagsrummet (jaja, inte helt, men flyttade runt lite lättare saker) diska, möblera igen. Handla och göra äppelpaj! jo! jag hann scrappa lite på datorn oxå.. Jäklar vad nyttig jag kände mig sen! Ja. inte för att jag handlat utan.. ja, you get the point! =P

Sing-a-long på trean nu. Me love! Jag tycker Ulvesson och hon den kvinnliga komikern är så mysiga!

ÅH! VET NI vad jag hittade på youtube häromdagen? The storyteller! Minns ni honom?! Det gick någongång i början av 90-talet  men då hette det "sagor för stora barn". Som jag har saknat honom. En gammal gubbe med sin talande hund sitter i ett stort hus och berättar gamla folksagor. Behövde bara höra första stroferna i ledmelodin så fick jag rysningar i hela kroppen, såna där rysningar av läskigt och skönt samtidigt.. =) Underbart!

Vad har jag haft för mig mer då? Jo, jag har faktiskt planerat en namnfest för Lilla Bus. Beställt tårtor, mat och fixat partytält (eller ja, partytältet fixade mamma) Nu ska jag piska Sambon så han fixar långbord och bänkar man kan sitta vid...
Det är enormt mycket mer än man tror att hålla reda på. Så ska jag och mamma ställa oss och baka oxå någondag framöver.

Nu vaknade lilla Bus igen. bleh för dessa kvällar! =( Så har mensen kommit tillbaka oxå så jag har huvudvärk. Just det ni läste rätt! Mensen. Dessutom ammar jag offentligt. Blä på mig!



*ironisk*


Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken fart du fått här! :) Roligt!
Tack ska du ha, den blev väl ok :) Haha, visst kan jag försöka visa dig, men jag garanterar inte att du hajar för det är knappt jag visste själv vad jag gjorde ;-P
Btw så tror jag att jag glömde mitt läppstift hos dig :(
Kramar!

2007-07-22 @ 13:26:58
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: dahl

Du är skoj att läsa när du tar dig tid att blogga!
Potatis o bröstmjölk... Shit om man kunde ha det på menyn du *s*
Va du smickrar mig.. taack! Ja tycker det är kul att skriva =)
Hmm så du drömde om mig, vad drömde du då?

2007-07-22 @ 18:32:07
URL: http://dahldahl.blogg.se
Postat av: Ingrid

Hej,
Blev nyfiken när jag läst din kommentar på min blogg. Känner igen mig både vad det gäller viktkoll och små bebisar (även om det sista var s där 16 år sedan...;-))

2007-07-22 @ 23:26:37
URL: http://www.kennelenduro.se
Postat av: Sara

va kul att se att det händer saker här igen :-)

2007-07-23 @ 15:06:25
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se/
Postat av: Pieter

Ojoj snäckan då, grattis att du förlorat så mycket vikt :) Se till att Andre ponken går ned lite han med ;)

2007-07-24 @ 12:14:18
URL: http://www.intoccabile.se
Postat av: Smilla

Hm...visst är det väl 4 månader som är rekomenderat för intag av smakisar, ev vänta till 6 månader om det har varit strul med ammning som senare börjat fungera? Jo men så sa de nog till mig...spelar ju iofs mindre roll, tror det funkar bäst när de vill ha...

2007-07-27 @ 15:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0