Nya tag...

Okej.. nu kör vi nya friska tag! Svek mig själv återigen i helgen som var. Varför gör jag så mot mig själv? Jag mår ju bara dåligt sen? Måste bli mer regelbunden på mina måltider..

Jaja, i torsdags skrev jag in mig på viktväktarna. Så ska de ha semesterstängt i 4 veckor!!  tjena, vad lätt det kommer gå då då =/ Ska dock väga mig hos mamma på torsdag, de har digitalvåg. Kanske kan få en liiten sporre i alla fall?

Nu ska jag ta mig ett äpple och sen gå ut och gå en sväng, en timme skulle man väl kunna röra på fläsket? Sen hem o äta lunch och så iväg och shoppa lite. Najs plan, får se om det blir som jag vill...

23:31

Jorå, jag kom ut och gick en sväng. Tog på mig Mp3-spelaren så då gick det mycket bättre. Gick fortare än om man är 2 och längre än om man bara är 1. =) Justin Timberlake och Fergie är det som rullar just nu. Har ju ingen ny musik har jag kommit på. Sen när jag började tappa lusten då kom Black Sabbath och Paranoid igång. Enda låten jag har av dem där i. Men jäklar vad glad jag blev av den!

Sen åkte hela familjen ut till ett köpcentrum och spenderade lite klöver. Eller ja, sambon gjorde. Köpte en kavaj och ett par linnen. Jag ville köpa ett hårband med rosett på till Lilla Bus, men de hade inte sånt där, ska kolla på stan istället om jag kan hitta det. Tittade lite efter en klänning som hon kan ha på sig på namnfesten sen också, men insåg sen att hon kommer vara närmare 5 månader när det är dags, så jag får nog vänta lite med den. Det måste ju finnas fina kläder även i augusti!?

Kom på att mitt forum heter "tatueringar, smink och blöjbyten" men hittills har jag inte skrivit något om tatueringar. Here it goes: Jag ska gå till tatueraren här någon dag och höra med honom lite, dels vet jag inte om man får tatuera sig när man ammar, och sen ska jag höra vad han tar för att göra ett par körsbärsblommor på vristen. Har ett japanskt tecken där från förut, men det är så litet att man kan missta det för en leverfläck.. modell större i och för sig, men ändå. Sen vill jag tatuera in Lilla Bus namn någonstans. Idag såg jag en tjej som var tatuerad på underarmen, fast nästan uppe vid armvecket. Det var najs. Handleden är annars ett ställe jag funderat på, men det verkar vara nya svanken. och det är trist.

Sen vet jag att sambon tycker det får räcka med tatueringar. Har ju 3 stycken nu. Men det är ju som ett gift. Det går bara inte att sluta! Hade jag varit kille hade jag täckt mig! Kalla mig konservativ om du vill, men jag tycker inte det passar på tjejer. Eller ja, vissa tjejer passar väl i det. Men inte jag =)

Såg Wolfs Rain igår oxå. Har kollat på några avsnitt varje kväll här nu, Är ju ändå 30 st. Jag älskar den serien! Kiba, Tsume, Hige och Toboe. Får jag fyra söner ska de få heta så haha.. <3


Menyn idag:

Frukost: 2 dl naturell yoghurt, 1 dl müsli, 2 knäckemackor med smör och skinka, Te med honung.
Mellanmål 1 : 1 äpple
Lunch: kycklingfilé med bakad potatis och sallad
Mellanmål 2: 1 päron och 1 banan
Middag: Pastasallad med tonfisk.

Kvälls"mål": Popcorn (Americans best.. me love!)  och en müslibar. 2 glas pepsi max..

Trots denna avlslutning har jag 4 points sparade.. Det är ju mycket lättare än vad jag intalar mig! Åh, vad arg jag var på mig själv igår! Jag var inte värd vatten i mina egna ögon. Men nu är jag som sagt sporrad! Jag SKA gå ner de här kilona som envist hänger kvar från graviditeten. Visst, okej.. jag födde barn för 3 månader sen, men va fan. Tar jag inte itu med det nu, lär de ju sitta där som berg sen.

Jaja. nog med viktsnackstjafs.. Nu: sängen.

God natt!


Kommentarer
Postat av: Marie

Du klarar det gumman!

2007-07-02 @ 13:38:08
URL: http://skosoet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0