NEEEEJ!!!

NEEJ!!! Magsjukan kom till oss också! Alicia har varit dålig i kaggen ett par dagar nu, och imorse låg sambon och hulkade på toaletten! Dan före dan före dopparedan liksom!! Jag lär väl ligga på självaste julafton Gråter Nu mosar jag i mig vitpeppar, för jag har hört att det ska hjälpa att äta 10 hela vitpepparkorn om dagen när magsjuka går. *hoppas* Någon som provat? Och någon som vet om man ska äta detta både morgon och kväll eller bara en gång per dag?

Igår blev det lite mer godis gjort. Brukar göra risbräck (smält choklad med rispuffar)
choklad med nötter och russin
mozartkulor
choklad med cornflakes

och nu igår gjorde jag efter detta recept (igen)

50g smält smör
200g ljus blockchoklad som bryts ner i smöret, låt smälta ihop.
1dl grädde

blanda allt till en chokladkräm, häll i rispuffar och russin efter smak och tycke. Häll upp i formar, ställ in i frysen och låt frysa en stund. ÄT! Massa gott

Personligen tror jag att det är pga detta godis som det inte var JAG som spydde imorse utan sambon som inte åt detta! Choklad är lösningen på det mesta


Kommentarer
Postat av: Sara

nä vad pissigt att magsjukan går och dessutom kommit till mer :-(

2007-12-22 @ 13:13:34
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se
Postat av: Lina,Fredrik & Ninni

Tack för kommentaren.. ska luska vidare på det där med namn.. snart dax o bestämma!!

hoppas ni blir friska till jul, inte skoj att va sjuk :(

stoor krya på er kram!

2007-12-22 @ 21:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0