Bidde julmys ändå

Det bidde lite julmys i stugan ändå :) Sambon tog ut Alicia på promenad, så då passade jag på att diska och dammsuga. Dessutom, håll i Er nu! så torkade jag apelsinskivor och frostade äpplen! Så enkelt, så fint! Gjorde ett ljusfat med dessa detaljer, dessutom gjorde jag ett litet arrangemang med julkulor och en liten ljusslinga i en klar vas, och så knöt jag ett rött sidenband runt. Tyvärr då, så var jag tvungen att ta batterierna från kameran för att slingan skulle fungera, och så tog de slut, så jag kunde inte ta kort på mitt pyssel. Men imorgon ska jag ner och handla lite smått och gott så då ska jag försöka komma ihåg det! :)


Frostade äpplen

Pensla röda äpplen med äggvita. Rulla i strösocker och låt torka.

Torkade apelsinskivor

Skiva apelsiner, lägg på en plåt med bakplåtspapper under, låt ligga i eftervärmen när du bakat (eller sätt ugnen på 50-75°) tills de torkat - det kan ta ett par timmar. Sätt gärna nåt emellan i ugnsluckan (jag använde en dubbelvikt grytlapp) så att fukten kommer ut, då torkar de snabbare/lättare. Är de inte helt torra när du tar ut dem så kan du låta dem ligga över natten på ett galler.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej. Jag kan absolut hjälpa dig, vet inte när bara :/ Fullt upp såhär i juletider du vet :) Men du kan väl skriva hur du vill ah det, färger, teman, figurer, bilder, text osv.. så ska ja försöka hinna med det... :)

Ha de bäst! //*Lina

2007-12-02 @ 22:07:35
URL: http://ninninusens.blogg.se
Postat av: Sara

Åh det där med apelsinskivorna måste jag testa!

2007-12-03 @ 05:40:30
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0