Varmt!

Idag blir jag trött på den här bloggen! Andra gången nu som ett inlägg försvinner.. =(

jaja.. Sommaren har kommit tillbaka hit i alla fall. Och det är såå varmt! Finns det inget mellanting liksom? För min del är det okej, jag svettas ju, men Lilla Bus är bara så gnällig nu. Dels för att det är så varmt och dels för att hon nu har upptäckt tjusningen med att ligga på mage. Så att ligga på rygg är bara så tråkigt! Så hon får ligga på mage. Jag upptäckte idag att jag kunde vika upp baksidan av suffletten till vagnen så där låg hon och kikade och charmade alla vi mötte =) *stolt*

I går var vi, jag och Lilla Bus, hemma hos mina föräldrar. Lilla Bus skrek hela vägen dit, skrek när hon såg sin mormor, skrek när hon såg sin morfar. Men då vi slängde ut ett täcke på trädgården under äppelträdet och lät henne ligga i bara blöjan där under så slutade hon och bara skrattade och "pratade". Så när det kom en vindpust så sprattlade hela hon och man kunde verkligen se att det var liiite otäckt samtidigt som det var jätteskönt =)

Sen i måndags har jag börjat med promenader. Jag och en väninna går en ordentlig promenad först, vid 8 snåret, sen stannar vi och köper frukost, sätter oss i parken och äter och sen tar vi hennes tös till en lekpark så hon får leka av sig lite. På det sättet är vi ute ca 3 timmar på förmiddagen. Det är underbart! =) Idag dock så hoppade vi över det hela. Men fick mig en bra promenad ändå. Åkte ut till ett köpcentra med en annan väninna och tittade lite och åt lunch. Ingen av oss skulle handla nåt så vi strosade bara, sen gick vi hela vägen därifrån och hem. En promenad på ca 5 km. Sen gick vi hem till henne och åt krusbärspaj. Aldrig ätit krusbärspaj förut och det var.. surt! Men rätt gott ändå. Så där konstigt gott, så surt att man varje tugga kände "nej, nu vill jag inte ha mer" men ändå satt man där och åt..

Idag blir Lilla Bus 4 månader!!

Hon kan nu- info som kanske mest är intressant för andra mammor ;-)

-ligga längre stunder på mage med huvudet upplyft högt över golvet (och helst hela tiden)
-sträcka sig efter leksaker man håller framför henne, och greppa dem
-föra bitringen mot munnen och äta på den
-skratta högt, även mellan två "bus" (helst åt pappa, han är en rolig prick!)
-sitta i knät eller famnen, utan stöd för nacken
-sitta i vagnen med stöd bakom sig
-jollra nyanserat men gillar fortfarande de där gälla tonerna.
-busa enkelt med oss. (T ex så om jag börjar busa om hon sparkar till så kan hon ligga och sparka igen och vänta på att jag ska göra något tillbaka =) )
-Vända mig från rygg till sida
-Nästan vända sig helt från rygg till mage. Den där förbenade armen tar emot bara. Ska bara komma på hur man får undan den så är jag runt!

Hon har också fått sin första smakportion, potatis och majs puré. Och som den smidiga mamman jag är så köpte jag på burk. Sen tror jag barnmatsdjävulen grep tag i mig, för jag köpte på mig värsta lagret!

Jaja, nog om detta. Nu ska jag sätta mig och skriva kuverten till inbjudningarna till namnfesten.. Har t om köpt mig en kalligrafipenna för detta endamål. Jag är SÅ ambitiös! =)

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0