Namnfesten i lördags!

Så var namnfesten avklarad! Gick riktigt bra. Lilla Bus var på bra humör hela dagen och inte alls lika mammig som hon varit tidigare, utan satt utan besvär hos släkt och vänner som ville bära henne.

image46

klockan 9, gick vi upp och började göra ordning oss. Lite halvdåligt väder. Strax innan 11 var vi och hämtade tårtorna. Och vilka tårtor! Superfina! Bilder kommer senare, för mitt minneskort i kameran räckte så klart inte till =( Pappa hämtade oss 11, så åkte vi ut till dem. Då sov Lilla Bus redan förmiddagsluren. skönt. "Dumpade av" sambon där med mamma, så åkte vi till mitt jobb för att hämta maten och handla dricka. (bild på plankan kommer oxå senare.. ) Lilla Bus somnade om i bilen, Jag gjorde klart muffinsarna med frosting o strössel, det dukades och blåstes ballonger. Byttes om och ammades.

Klockan 14 kom så gästerna. Blev imponerad av att alla kom så gott som samtidigt trots olika städer! Nu sken solen, men hjälp vad det blåste! Välkommnade alla med cider i champagneglas och med frusna gelehallon.Några glas blåste tyvärr omkull, men det var ju inte värre än att bara hälla i nytt. Så mycket blåste det alltså! Berättade om varför vi valt namnfest och vilka namn hon fått. Lilla Bus "gud"mor, min väninna, läste en dikt hon skrivit bara till Lilla Bus, så fin! Svärmor avslutade med att hålla ett litet tal och tacka mig för att jag fött hennes barnbarn, och tackade mina föräldrar för att de tagit emot sambon i sin familj. Fick ett halsband av henne

 Diamanthjärtat i mitten representerar Lilla Bus och de två guldhjärtana vid sidan om representerar mig och sambon.


Sen åt vi (rostbiff, pastrami och fläskfile, melon, ananas och annan exotisk frukt trängdes på plankan och till det blev det potatissallad, k-salads lågkalori, kan verkligen rekommenderas! Jag brukar inte gilla potatissallad, men den var inte alls så "stabbig") och drack och fikade och pratade. Vi hade sagt ifrån presenter då Lilla Bus redan fått så mycket fint, men ändå så smögs det dit presenter. Detta fick hon

 Ett mjukisdjur och prydnaden "angel of mine" (Willow Tree) av sin moster,morbror och kusinerna. Ett halsband med en nyckelpiga av sin "gud"far (sambons bror) och hans tjej, och ett guldhalsband med hennes namn skrivet på arabiska av sambons pappa med familj.

Vi fick lite annat oxå, fast till oss, så det lägger jag inte ut här =) Så fick vi flera fina blommor

  

oh.. just ja! Så här såg bordsdekorationerna ut som jag gjorde *stolt*





Klockan 18:30 åkte sista gästerna hem. Men inte förrän 21 kunde vi sätta oss och ta det lugnt. Åt varsin tårtbit till. Det blev ju en hel tårta över! Lilla Bus var såå övertrött! Tog taxi hem, somnade vid 23..

En mycket lyckad dag! Tack alla som kom! =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag kräver att få se en bild på tårtorna :-)

2007-08-27 @ 15:02:21
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se
Postat av: Marie

Damn vad söt hon är! Precis som sin mamma :)
Och vilka underbart fina presenter.. Och dina bordsdekorationer, damn girl! Du borde nog börja med sådant där!
Jag vill se muffinsen och tårtorna med ju :)

2007-08-29 @ 18:43:03
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: Anonym

Tack för en jättefin namnfest. Muffisarna var bara så otroligt läckra, både till utseende och smak..mums
Tårtorna och maten smakade underbart gott, men underbarast var barnet som festen var tillägnad. Tack, Lena och Ove för att vi firade denna dag i er fina trädgård. Tack till min son och svärdotter för allt otroligt jobb ni lagt ner på festen, spec till min svärdotter, jag känner min son, hmr, he,he

// Hemlig beundrare

2007-10-21 @ 13:10:06
Postat av: Anonym

Tack för en jättefin namnfest. Muffisarna var bara så otroligt läckra, både till utseende och smak..mums
Tårtorna och maten smakade underbart gott, men underbarast var barnet som festen var tillägnad. Tack, Lena och Ove för att vi firade denna dag i er fina trädgård. Tack till min son och svärdotter för allt otroligt jobb ni lagt ner på festen, spec till min svärdotter, jag känner min son, hmr, he,he

// Hemlig beundrare

2007-10-21 @ 13:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0