*Peppad*

Ringde BVC idag och fick prata med en ny sköterska, vår gamla har tagit tjänstledigt. Och vilken ängel hon var! Helt underbar! Hon tog mig verkligen på allvar när jag sa att Alicia inte sover ordentligt. Att vi behöver hjälp då hon ena kvällen kan somna kl 17, andra kl 19 nästa 22 eller 00. Så efter vårat snack är jag nu rysligt peppad över att köra hennes råd i en vecka. Enligt henne kommer säkerligen dagarna bli bättre med bara kvällar och nätter blir bra först. "ta ett steg i taget" sa hon. Ingen liten mini-Hitler, men ändå var hon lite hård och gav konkreta råd. Inte svävande råd som vi fått förut. <3

Helt otrolig känsla att känna sig peppad efter att ha pratat med en bvc-sköterska, ni som har barn som läser kanske förstår vad jag menar. Det är liksom inte det man brukar vara, snarare tvärtom tycker jag.

Skulle i allafall börja redan idag och ta "kommandot över rodret" igen. Skönt var också att hon inte bara avfärdade mig när jag sa att Al är så fruktansvärt envis av sig, med ett skratt som det brukar vara, utan även det tog hon på allvar. Och att hon inte bara sa att jag skulle sluta amma, utan fortfarande kan amma henne på kvällen MEN att hon inte fick somna där!

(Förra sköterskans enda råd till oss för att få sova var att jag skulle sluta amma helt. "sluta amma bara, hon behöver inte äta på natten längre!" jag: "jaha? hur då?" "bara sluta" Då skulle allt tydligen vara bra sen? Visst vill jag sluta amma nu, tycker det är dags, MEN det är något JAG ska komma fram till, inget som måste hända bara för att vi ska få sova ordentligt. )

Sen skulle vi "rapportera" hur det gått på 12-månaders kontrollen. Och om vi fick frågor och funderingar eller kände att "det här funkar inte i alla fall" så fick vi ringa tillbaka. Och det kändes verkligen som att hon menade det! Inget som hon bara sa.. nej, den här sköterskan och jag kommer nog gå bra ihop. Hoppas hon stannar så länge vi måste gå dit. Annars följer vi med henne! :)

Kommer rapportera här med sen, då kommer jag också skriva vad vi har ändrat och hur vi gjort, men för att undvika negativa kommentarer som stör mig i mitt "nu jävlar"! så väntar jag med det. :)

En sak kan jag dock avslöja. Vi lär inte hitta på något efter kl 17-18 på kvällarna på ungefär en vecka, för nu är det nattning som gäller! (förutom på lördag, *blinkar åt F* men då har det förhoppningsvis släppt så det funkar ändå!)

Kommentarer
Postat av: Malin

Skönt att ni fått lite hjälp av bvc med nattningen. Hoppas det går bättre framöver!

2008-03-03 @ 15:50:05
URL: http://johansson050709.blogg.se
Postat av: Pethra

Håller tummarna för att det kommer funka bra! =)

2008-03-03 @ 19:36:21
URL: http://nanoliten.blogg.se
Postat av: Sara

håller tummarna för er :-)

2008-03-03 @ 19:57:57
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0