Förskoledags!

Idag har vi varit och tittat på sista förskolan på vår lista. Och den hamnar nu högst upp på vår placeringslista för Al till i höst! Det var stort och de hade 150 barn (!) men man märkte inte av att de hade så många barn ens. Stora lekytor för barnen att vara på ute och inne, dessutom en skog runt knuten de brukade vara i ibland. Sen tyckte jag om att hon som guidade, enhetschefen, var så ärlig mot oss!

jag: "är ni ute varje dag?"
hon: "ja, för det mesta.. men visst finns det dagar vi inte går alls på utan vi är inne en hel dag med"

Uppskattade verkligen ärligheten där, så hon inte bara försökte sälja in "sin" förskola till oss genom att lova guld och gröna skogar. Det var här jag bestämde mig för dem i alla fall.  :)

Nu när vi kom hem skrev jag snabbt i pappren och nu ska jag kila ner på stan och posta dem tillsammans med ett papper från försäkringskassan. Det är inte bara att vara föräldraledig inte. Det här med föräldrapenning kan ju göra en gråhårig! Nu måste alltså sambon ge mig dagar för att jag ska få vara hemma så länge vi hade tänkt. Detta innebär alltså pappersarbete, då en blankett måste fyllas i där han "avstår föräldrapenning" som det så fint heter. Vad hände med det papperslösa samhället? =S

Känns lite konstigt. Om 1 månad och 11 dagar blir vår tös 1 år! Och snart ska hon börja på förskolan! (hehe, känner mig väldigt "PK" här som inte ens skriver "dagis" längre) och imorse såg jag en tand till!! Har haft fullt upp med att hålla utkik efter en av framtänderna där uppe som ligger och lurar precis under ytan, att jag helt missat den här lilla hörntanden i underkäken! Men framtanden kommer när som helst nu! 4 tänder på 3 veckor har hon lyckats med nu i alla fall, så nu är hon uppe i 6 tänder med en 7:e strax under ytan alltså. Inte konstigt att vi varit lite "osams" hon och jag på nätterna.

Appropå nätterna så kom hon in rätt snart i vår säng i alla fall igår. Sambon gick in till henne när jag borstade tänderna, men fick henne inte att somna om, så han bar in henne till mig istället. jaja. Hon sov i alla fall 3 timmar i sin säng! Alltid något, från att bara sova 30 min pass i den! :)

Nähä.. och min mobil är fortfarande borta! *gråta* fast det har gett resultat på mobilräkningen i alla fall! haha. Det var nog den minsta summan jag någonsin fått en mobilräkning på! Det är säkert sambon som gömt den någonstans så jag inte kan sms:a som jag vill! Nej, men skämt åsido, jag blir galen snart! Alla mina telefonnummer är ju där. Känner mig nästan helt isolerad från omvärlden. Tacka gudarna för internet och msn! :)

image114

Busy little bee image115

Kommentarer
Postat av: Anna

Nu när jag inte kan sms:a dig längre får jag väl göra till vana att skriva här! Du om fp, fick ni besked om att han var tvungen å överlåta dagar till dig, eller kollade ni upp sånt själva? Tänkte att om han var tvungen å ge dig dagar, borde väl j vara tvungen å ge mig... Jaja de ordnar sig.
Va bra att ni kollat upp dagis! Jag antar att de var det stället vi snacka om igår? Låter ju jättebra!

2008-02-28 @ 15:37:39
Postat av: Marie

Det verkar helrörigt det där med familjepenningen..

Haha, satt du med båda datorerna verkligen? :P

Vad bra att förskolan verkar bra! :)

Men du, jag fick en leveransrapport om att ett sms jag skickat till dig gick fram häromdagen (alltså måste den varit igång), i tisdags var det, så jag trodde du hittat den då. Men sen har jag glömt att fråga om det..

2008-02-28 @ 16:20:24
URL: http://skosoet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0