Hinder som ska kommas över

Det svåraste med att börja med GI är att byta ut frukosten tycker jag. Man är så inrutad på sina jäkla smörgåsar att det är svårt att komma på något annat. Visst, jag skrev några alternativ här nedanför, men det är svårt att ändra sina vanor man har haft i 100 år. (ja, idag känner jag mig som om jag vore så gammal)

Sen är man så himla snål! Eller man och man, jag är snål! Även om det går på samma pengar som att köpa limpa var och varannan dag som att köpa ägg och grönsaker säg var tredje dag kanske? Det är det tänket som måste in i våra medvetanden för tillfället. Att hellre lägga ut lite mer pengar på maten och må bra, än äta halvfabrikat och må dåligt och äta massa godis och sånt krafs sen på kvällen för att blodsockret är nere vid knäna.

Igår körde jag omvänd GI. Ju högre desto bättre tänkte jag och åt min sista marabou chokladkaka på länge nu. Jag är imponerad av Skosoet faktiskt! Snart en månad godisfri! DET är duktigt tycker jag! :)

Kommentarer
Postat av: Marie

Aaaaw! Vad rart :) Jag tänker inte ens på att jag inte äter sådant längre så för mig känns det inte som en så stor grej längre. Det är lite av ett mirakel, tror jag, för att vara mig :)

2007-12-05 @ 19:43:44
URL: http://skosoet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0