Trött, tröttare, Gin

Idag är jag ruskigt trött! Eller ja, hela familjen är nog väldigt trött idag. Var hos ett par kompisar igår. Åt tacos och kollade på melodifestivalen. Mysigt. Men jag missade Björn! Fick ett klipp skickat till mig av en kompis, men orkade inte se hela. Lite besviken faktiskt..  Vännerna har en liten tjej som är ungefär 3 månader yngre än Alicia men de kommer väldigt bra överrens. Eller ja, Alicia far fram som ett yrväder medan deras lilla C sitter och tittar på mest :) Hon undrar väl om Al är riktigt klok!

De har en hund också. Väldigt populär hos Al.. så länge hon inte pussas! Hunden pussade på C, då gjorde Al samma sak! Det var så himla gulligt att se hur C fick en puss rakt på munnen av Al. Smack bara!

Skulle först ta bussen hem, men vid närmare eftertanke kändes det inte så bra att åka med barnvagn halv 12 på en lördagnatt på bussen från dem, så vi ringde taxi. No problemas alls, då de hade både bilbarnstolar och plats för vagn. Al sov i min famn tills jag försökte baxa ner henne i bilstolen då hon vaknade, sen somnade hon om strax innan vi kom hem, så då vaknade hon såklart när vi skulle ut igen. Men somnade dirket när vi kom upp i lägenheten igen. Tyvärr gjorde ju inte jag det, var uppe till strax efter tolv, och det får jag sota för idag. *ser i kors*

Dessutom regnar det "småspik" ute idag. Det har varit regnigt och grått hela dagen, så det är ju inte direkt att energin får sig en skjuts i rätt riktning. Såna här dagar kan jag ibland känna "fy sjutton vad skönt det skulle vara och inte ha barn!" Tänk att bara kunna slänga sig i varsin del av soffan och glo på en film och äta något onyttigt utan att behöva bry sig om att någon annan vill bli road trots tröttheten..

Nu sitter vi i varsitt rum alla tre. haha. Jag sitter i köket och skriver här, Al är i hallen och river ut alla filmer och böcker ur bokhyllan (orkar inte ta tag i det) och Sambon ligger och drönar i soffan i vardagsrummet, och väntar på ett par kompisar som ringde just och ville hälsa på. Först skulle L , D och C , som vi var hos igår, komma hit, men sen drog det ut sådant på tiden att vi sa att vi skulle ses någon annan dag istället. Försökte få ut Sambon att handla något att bjuda på, men se det gick inte alls. Vill inte gå ut själv heller, då jag har sprungit ett ärende redan idag..

blajblajblaj.. ibland är inte fingrarna och hjärnan direkt sammankopplade utan fingrarna bara kör sitt eget race. Då blir det såna här inlägg.. Mycket text, men inget sagt.

Men det har jag sett fler som har så jag hoppas ni ursäktar mig ;)

Kommentarer
Postat av: Lina

så sant så!! :D Ett banrum ska ju absolut vara lekvänligt, såklart!! :)

Ska lägga ut lite mer inspiration till barnrum i
nästa inlägg.. som antagligen läggs ut ikväll..

Hoppas allt är bra med er?

kramar

2008-03-02 @ 17:45:41
URL: http://ninninusens.blogg.se
Postat av: Sara

Här kom vintern tillbaka med buller och bång så vi var ute och åkte pulka igår.

2008-03-03 @ 08:59:14
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0