I'm in heaven..

Kanske, kanske är det för tidigt att säga något än, man ska ju inte ropa hej förrän man är över ån,eller vad man nu säger. Men känner att jag bara måste rapportera hur gårdagen gick! Vi gav oss ju i kast med att få Alicia att somna själv i sin egen säng, och sen sova där! Läs mer om det här. 

Så sagt och gjort.. så här såg kvällen ut

18:00
gröt, insmorning, blöja och pyjamas på. Läsa bok, sjunga, amma.
18:30 Lades i sin säng
ca 19:15 sov!
19:45 Vaknade till och knorrade lite. Sambon gick in och sa godnatt. och hon somnade om!!
00:15 Hon fick komma in i vår säng (som metoden faktiskt skriver att man får göra på natten första tiden) ammades

Sen vaknade hon för att amma ca 3 ggr. Och vi gick upp kl 8!!

Nu jämför vi detta med hur det såg ut förut!

Gissa om jag känner mig ännu mer peppad idag! :)

Fast jag ska inte sticka under stolen med att det var skitjobbigt! Tur att sambon var stark åt oss båda säger jag bara. Två tjejer sittandes gråtandes i varsitt rum. Det var tufft. Kände mig som världens hemskaste mamma. Jag har ju varit en sån motståndare till den här omdisskutterade 5 minuters metoden, och nu satt jag där ändå och lät mitt barn vara argt och gråta. Tack Skosoet för att du peppade mig när jag var som svagast.

Fast imorse när vi vaknade väcktes jag av en glad unge (hon har sällan varit glad direkt på morgonen så där, hon har varit för trött fast inte kunnat sova) och så fick jag en jättepuss! Då kändes det inte som om vi gjort något fel i alla fall.

Håll tummarna för oss ikväll nu att det går lika bra, om inte bättre, sambon jobbar, så jag måste ta detta själv idag. Läste att i genomsnitt så förkortas protesterna med hälften för varje kväll första veckan.. Vi hoppas på det!

Nu sover hon förmiddagslur. Tänk om vi skulle kunna få ordning på hennes sömn! Vilken lycka det skulle vara! För alla..

Kommentarer
Postat av: Pethra

Va härligt att det gått bra! :)

2008-03-04 @ 11:33:15
URL: http://nanoliten.blogg.se
Postat av: Anna

Va bra att det verkar funka då! Hoppas det fortsätter att gå bra!
Ses imorron! Kram

2008-03-04 @ 13:01:23
Postat av: Marie

That's what friends are for :)

2008-03-04 @ 18:30:22
URL: http://skosoet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0