YES!! Jag klarade det!!

Yes! min första godisfria dag och jag klarade den galant! Trots att det låg en ensam liten chokladbit kvar i godisskålen sen i måndags och jag var otroligt sugen att bara låta den smälta på tungan så lät jag bli den. Nu kanske ni inte tycker att detta är en bedrift, men om man som jag är sockerberoende och lider av svåra abstinensbesvär om jag inte äter socker i någon form (gärna choklad då) så är det ett stort kliv framåt. Tycker mig redan känna mig smalare! haha! :)

Nu har vi just ätit "brunch" här hemma. Dagarna är helt sneda nu, måste verkligen vända tillbaka dygnet på lillstumpan.. men samtidigt - varför? Hon ska inte börja på dagis förrän i augusti och jag ska inte börja jobba förrän då heller, så varför kan vi inte få ha lite sköna sovmornar? Visst, jag och sambon skulle kanske vilja ha lite mer tid för oss själva, men vi kan fortfarande se på film, även om al är vaken, och när hon somnat halv 10 så sitter ju vi uppe i alla fall till 00 - 00:30 och bara är vuxna. Vi har alltid varit nattmänniskor. Vi får ta tag i det där sen.. antar att jag är en riktig hippiemorsa. :) förespråkar fri amning, samsovning och bärselen.. hahahaha!! *skrattar gott åt mig själv*

ja.. det var ju säkert roligt för oss som har barn, men ni som inte har barn än, kanske inte förstår det roliga i det hela. eller det kanske ingen gör överhuvudtaget.. .brukar vara så med min humor. =/

erhmm.. ja. Idag snöar det! Jättefina stora flingor som singlar ner.. riktig kramsnö, ser det ut att vara ute nu. Planerna för dagen är att ta oss ut och kolla på färg eller tapeter till dotras rum. Nu har vi tjatat tillräckligt om att vi ska göra det efter nyår. Nu är det efter nyår. bara att sparka oss själva där bak och göra slag i saken nu! (men eftersom jag sa detta igår, så vaknar sambon med huvudvärk idag! Jag ska aldrig mer säga något som måste göras, dagen innan! Det här är ju helt otroligt!!)

När han kommit upp ska jag i alla fall komma på hur man för över bilder från kameran till datorn, och så gör jag nog en liten bilduppdatering senare.. kanske.. ni som läser ofta vet ju hur jag brukar vara på den där fronten. :)

Jag är på bra humör idag, and I love it!  Vad är Ni på för humör idag då.. egentligen?



Kommentarer
Postat av: Sara

Fan va bra gjort! Godis är gift :-)
Och vad skönt att du är på så bra humör *kram*

2008-01-03 @ 11:43:08
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se
Postat av: missmaddis

Jag håller oxå med Lucky. Det har inget med IQ att göra, jag var bara tvungen att skriva det :P

2008-01-03 @ 11:51:44
URL: http://missmaddis.com
Postat av: Gabriella

Duktigt att inte äta godis, skulle jag aldrig klara :-D. Tack för du gillar nya designen, man hör juh hellre att folk gillar än hatar den hehe

2008-01-03 @ 12:42:12
URL: http://babbi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0