Jädra älskade unge!

Tänk att det inte finns någon på denna jord, som kan driva mig så till vansinne, samtidigt som jag älskar denna så enormt mycket, som hon!

Just nu är allting en kamp. Det börjar redan på morgonen när det är dags att byta nattblöjan till att man ska ta av pyjamasen och ta på kläder. Sen fortsätter det resten av dagen, vid matbordet, när det är dags att vila, att ta på ytterkläderna, att sättas i vagnen. Ja det är non-stop. T om på natten är det en kamp om att sova eller vara vaken. Att få bröstet eller somna utan. Men när hon väcker mig med hennes joller och sen hur hon halvreser sig mot mig och ger mig jordens blötaste puss, är gårdagen som bortblåst.. (men som sagt, gör sig ju påmind rätt snart igen *ler snett*

Ni som läser och har barn, har de en trotsålder så här vid 9 månader eller vad är det frågan om?!

Idag gick vi upp redan 05:55 för att sätta min nya plan i verket. Att proppa henne full med mat på dagen och få ordning på vilostunderna. Vi får väl se hur det går..

Kommentarer
Postat av: Sara

Tror inte det kan klassas som tråtsålder, men helt klart att dom börjar testa en.
Eller kanske inte testar en utan mer att dom vill undersöka precis allt och det blir ju extra spännande om det är ngt dom inte får göra. Mkt intryck som ska smälltas

2008-01-12 @ 08:28:37
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se
Postat av: GirlGoesMom

Hehe det kommer ett par trotsåldrar nu... Ju mer barnet blir medvetet om att han/hon kan påverka sin omvärld, desto mer vill de bestämma. Men de förstår inte att det finns konsekvenser på handlingar föränn betydligt senrea ;P så det är bara att vara konsekvent *sucka*

Min uppfattning är att ju rörligare Mio blivit, desto mer har han blivit "besvärlig" ;)

2008-01-12 @ 10:22:35
URL: http://girlgoesmom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0