Dum eller bara trög?

Här har jag just gjort en kopp te, så slår tanken mig "vad länge Al sovit nu! Tänk om något hänt? Nej, jag ska dricka mitt te. läsa tidningen och äta en bit mörk choklad innan jag går in och kanske väcker henne... nej.. jag går in och kollar till henne" för tänk om något skulle ha hänt.. Vilket det såklart inte hade gjort. Hon sussar så skönt..

Läste precis ett citat i tidningen som är tagen från "trötta mamman" som bloggar hos vi föräldrar. Hon skriver

"Är det bara vi som har det så här? Alla barn jag hör om bara sover och sover och sover. Jag är arg på barn som sover. Jag är arg på barn som inte sover. Frustrarion och förtvivlan, men det leder ju ingen vart - inte till mer sömn i alla fall"

Så klockrent skrivet och jag känner igen mig i varenda ord.. Så fort jag hör någon säga att "nej, men hon/han somnar så bra, jag vaggar lite/ger nappflaskan bara så sover h*n som en stock sen" känner jag för att lägga tungan framför nedre tandraden och härma dem med drygt tonfall!

Nu vaknade hon bara för det.. men hon har i af sovit över en timme!! :) Men teet fick jag inte i mig för jag var tvungen att skriva här.. *suck* man är ju oförbätterlig.. (?)

Kommentarer
Postat av: GirlGoesMom

Blää.. lider med dig! Mio var sådär som nyfödd.. Han sov aldrog. Ville bara sitta i selen och sova nära mamma- VÄGRADE ligga i vagnen och SKREK som en galning när han blev trött. Det var MARDRÖMMEN!!!

Men nu har vi *ÄNTLIIIIGEN* rått bot på det... *sucka lättjsamt* Nu älskar han att sova... och Mamma älskar att han älskar att sova.
Kämpa på.. *suck* jag avr en såndär skitunge som aldrig sov heller... Sov inte en hel natt på 4 år *rys* Stackars min mamma...

Klart jag sätter Mio framför allt! Absolut när kag ändå är hemma lixom.. varför skall han bevöha vara på dagis om 1. han inte vill? 2. om han håller på att bli sjuk? Hem och kurera sig!

2008-01-11 @ 14:25:12
URL: http://girlgoesmom.blogg.se
Postat av: Sara

Inte är du trög, du är väl bara så ovan att hon sover att du måste in och kolla att allt står rätt till :-)

Du får ha en sov fest den dagen hon äntligen börjar sova som folk :-D

2008-01-11 @ 16:55:14
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0