Frisöryrket nästa?

Ja, kanske det kanske? Mår lite bättre idag, trots ingen röst alls och värmesvallningar, försökte ta tag i att röja upp lite, men det orkade inte kroppen min med, så då tog jag tag i det andra jag har haft hängande över mig sen Al föddes. Hennes kalufs!

Saken är den att hon hade så enormt mycket hår när hon föddes, men vissa tesar tappade hon aldrig så det var tre långa tesar, alla i olika längd då såklart, eftersom hon sov mycket på en sida när hon var nyfödd och nästan inget på den andra. Håret i nacken gjorde så hon såg ut som en gammal mc gubbe ni vet? Såna som sparar en jättelång hästsvans, men som inte har något annat hår.. för mycket vilja men inte kunna. Precis så såg hon ut.

Har fått massa kommentarer att jag måste klippa av det. Vaddå "måste", kände jag och lät det växa, men nu i ett par dagar har jag insett att hon inte kan se ut på det där viset.

Hästsvansen klippte jag av får några dagar sedan, men idag rök alltså de andra tesarna, samt att jag toppade luggen på henne! Gick överförväntan bra! Hon var jätteduktig hela tiden, bara hon fick ha kammen. Så ett snabbt drag så håret blev vattenkammat, sen fick hon ha den igen och tjoff! Nu har hon faktiskt en frisyr! Är mest nöjd med att jag faktiskt fick till luggen utan att den blev så där "pottklippt" !

Fast.. lite vemodigt känns det ju. Hon fck en frisyr nu = hon ser större ut. Och nu måste hon verkligen ha hårspännen i, så hon inte ser ut som en kille... :)

Kommentarer
Postat av: Sarah

Du kan få komma hit och klippa min Edwin.
Han hade hår som växte åt alla håll och kanter med en såndär tofs i mitten av nacken. Hur snyggt som helst, eller inte! :-)
Så jag tog saxen och kapade lite här o lite där, på en 2 åring som inte sitter still kan jag säga att reslutatet blev sådär..

Numera går han under namnet Pottan..
Haha, men det växer väl ut det med..

2008-02-23 @ 12:09:25
URL: http://sarahochedwin.blogg.se
Postat av: Marie

Yey, bra att frissan blev bra :)

Ja, man får ju hoppas finalen blir lite vettigare, kanske blir svårt dock med dom låtarna, haha..

Du får försöka komma ihåg att lägga in den där röstningsgrejen i inläggen, får scrolla ned så annars :)

2008-02-23 @ 22:10:23
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: Laijnen

Hihi låter spännade att klippa de små liven. Fast Marcus som nu är 6 år snart, han har inte så långt tålamod han inte... Men där gäller bara rakmaskinen. Inte helt kalt, men lite kort blir det. Växer ju så snabbt ut igen.

Tror när tösen blir lite större även du kommer att få höra en massa sköna saker från din tös. Det liksom bara poppar ut hela tiden.

Ha de gott

2008-02-25 @ 09:17:42
URL: http://laijnen.wordpress.com
Postat av: Ninninusens

tusen tack vännen!

Hoppas din helg varit bra och att du får en bra måndag. Kramar

2008-02-25 @ 10:46:59
URL: http://ninninusens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0