5 månader

I lördags blev Lilla Bus 5 månader!

vikt 8.32 kg
längd 69 cm

Roligast just nu: hoppa i knät, dra sig upp i mammas eller pappas händer till sittandes.
Har upptäckt: att om man drar i flärparna på blöjan får man av den!
Godast just nu: ALLT! äter allt med god aptit. men risgröt med frukt var fascinerande gott! 
Annat: har fått ett ruskigt humör och envis som synden 

Fick andra vändan av vaccinationsprutorna idag, och det gick jättebra. Hon satt i mitt knä och sa inte ett knyst! Förra gången var hon tyst när hon fick själva sprutan, men ryckte till sen och skrek, men idag som sagt ingenting..

--

Igår var svärmor och sambons bror med flickvän över. Svärmor och faster tog Lilla Bus på en promenad så jag och sambon kunde packa ifred, Köket är numera avklarat. Så skönt! Bara kläder kvar nu, och sånt som vi sparat för att klara de 3 veckor som är kvar. =)
På kvällen gick jag och faster ut på en promenad och jag visade henne vart vi ska flytta, hon tyckte det såg jättefint ut, och det gjorde jag med. Sen när jag skulle peka ut vilka fönster som var "våra" kändes lägenheten plötsligt så himla stor. Lovely!

Förra veckan var vi hos sambons pappa med familj. Skulle vara där typ 2 dagar, men 2 dagar blev 3, blev 5 och sen åkte vi hem. Kändes helt plötsligt så skönt dels för att de typ slogs om vem som skulle busa och mysa med henne och hon trivdes som fisken i vattnet. Och vi kunde bara slänga ut oss i varsin soffa och bara vara. Sen har de inte en enda klocka i hela hemmet, så vips var alla måsten som bortblåsta. Hon åt när hon var hungrig, somnade när hon somnade. Nästan så jag funderade på att slänga ut alla klockor ur vårat hem sen =) Men det kommer jag naturligtvis inte göra.

Nu är det Top Model och vindruvor som gäller.. =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt tjejen!!

2007-09-10 @ 20:26:52
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0