Intet nytt att rapportera..

nope, nix, no, njet. Nada att rapportera.

helgen har varit seg, men skön. Lilla Bus vaknade.. (varför skriver jag fortfarande lilla bus när det bara är bekanta som läser denna blogg? ) Al vaknade 5:15 imorse. Enligt alla klockor. Enligt henne var det dags att gå upp. Kändes så sablans skönt att det inte var min morgon i morse.. moahaha! kl 7 sov hon redan sin förmiddagslur. Sen blev hela dagen sné och när klockan visade på gröt dags var hon så övertrött så hon nobbade gröt! Så hon fick sova direkt, vilket jag upptäckte rätt snart inte var så bra, för nu är hon inte mätt, vilket innebär att hon kommer vakna alldeles för mycket inatt mot vad jag har lust till :)

Idag var vi hos ett par bekanta och åt äppelpaj, smarrigt värre. Al lekte med deras dotter J, om än lite mer hårdhänt än vad J lekte med henne (hon är lite över ett år) men J var så rar så och gav Al sina leksaker.. men ville ha tillbaka dem så snart hon såg att de gick att leka med :)

Skulle ha tagit hand om disken, men den får vara till imorgon. Skulle ha dammsugit, men det får oxå vara till imorgon. På tisdag ska jag dejta min väninna A och hennes son F. (visst är jag hemlig!! *fnizzah fjårtiz-ztajl*) sen efter det måste vi ta tag i det som ska bli Al's rum. Måste få bort det som går att få bort ur sina kartonger och ställa ordning så man åtminstone kan komma in där!

Imorgon ska jag hämta ut min nya jacka från haléns! Tänkte länka, men det funkar tydligen inte.. I alla fall så ser hon jäkligt glad ut där hon skuttar omkring i den! Undrar om jag kommer se sådär glad ut i den oxå? Måste köpa nya stövlar med.. åh, det bara kostar pengar och pengar o pengar hela tiden. Jag vill bo i en sån där cirkel där man utbyter tjänster istället. Jag kan.. skriva bloggar eller nåt!

JA! appropå det.. satt ett gäng kompisar här, började spåna om att vi skulle starta kollektiv och ha egen skola.. "ja, vi har ju en datalärare! *peka på sambon* ja! och en utbildad lärare juh! *peka på ena kompisen* ja, och vaktmästare, skolsköterska och mattant! skitbra! " Bara det att jag inte blev nämnd ! Kände mig så jävla dålig då. Haha! Jag kan ju ingenting. Alltså visst, men jag menar, jag har ingen specialitet som kan användas så där. Det slutade med att jag fick äran att föda barnen som skulle gå i skolan.. jo tjena!

"hej, det är jag som är er avelsko"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0