Planerat hela kvällen..

Nu har jag (jaa.. liite sambon med då) planerat Alicias rum! Det kommer bli jättefint! så klart ;-) Ska måla väggarna vita, med cirklar i olika färger, grön, röd, rosa, orange och blå. Jag menar, hon är ju så himla färgstark! Eller så målar vi vitt och har röda accessoarer. Det här tyckte jag var så himla fint! 

Annars är det mest saker från IKEA som ska inhandlas. ungefär 1600 kronor kommer det gå på alltihop. Hoppas att vi kan handla det nu när pengarna kommer!

BARNSLIG DJUR gardin
BARNSLIG BOLL sänghimmel
MAMMUT vägghylla (röd)
HENSVIK förvaringshylla
2 stycken BARNSLIG RUND matta  (rosaröd)
5st VESSLA back (med tillhörande lock som man så klart måste köpa för sig själv, typiskt ikea) i olika färger.

Sen får det inte plats så mycket mer i hennes lilla rum. Skötbordet får stå kvar där det står nu (som hon slänger sig därpå lär vi få sluta använda det snart i alla fall) och så har vi en grön byrå som oxå får stå kvar.. kanske att den får målas om, men det får bli ett annat projekt.

Så vill vi ju handla till badrummet med så klart, men det får verkligen bli ett projekt till efter jul. Fixar vi Alicias rum så är liksom alla rum klara och det skulle kännas så himla skönt! För till badrummet är det ju bara "finlir" som ska inhandlas.

Alicia kräks fortfarande på kvällarna så imorgon ska jag ringa till vårdcentralen så får de kolla på henne. Men det konstiga är att hon bara kräks på kvällarna, fast hon äter inte annorluna eller mer än förut. Sen är hon alldeles rosig på kinderna på kvällarna. Och gnällig.. fy fan vad gnällig hon är. Blä.. och på lördag ska jag på fest! Min första fest på.. jag vet inte hur länge. Tyvärr planerade jag som ett a***e så vi fick inte tag i någon barnvakt (kanske.. ) så det blir bara jag som går. Ska bli riktigt kul, även om jag bara känner hon som har festen.. =) Stackars André bara. Men hans bror skulle tydligen kanske komma över, så han blir ju inte helt ensam. Och när jag inte är hemma brukar det flyta på bättre än när jag är hemma. Då måste hon liksom finna sig i att det är han som tar henne. Det funkar inte om hon ser mig eller hör mig..

jaja.. nu ska jag kanske försöka få lite sömn. Men jag är helt ivrig angående rummet. Vi har t om vitfärg i köket som bara väntar på att bli målad med! Vill börja NU! *ler stort*

God natt på er!

Kommentarer
Postat av: Sara

renovera och inreda är bara såå kul!
Klart vi ska träffas när jag kommer över

2007-11-14 @ 17:34:37
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se
Postat av: Hemlig beundrare till frk. Bus mamma

Jag anmäler mig med hela mitt hjärta som barnvakt denna kväll. Tänk att få vara själv med frk. Bus....jippi,jippi

2007-11-15 @ 17:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0