det var den snön det..

Igår natt när våra vänner åkte hem, hade det snöat ett tjockt täcke som låg så fint på vår uteplats/loftgång. "imorgon måste jag köpa en snöskyffel" sa sambon. Men som alltid i denna underbara del av Sverige så har det regnat bort idag. Så jädra tråkigt att jag t om tappade lusten att göra de där sconsen. :(

Alicia ska få en åkpåse till vagnen av mina föräldrar i för tidig julklapp, så hon hade varit och tittat på en jättemysig (jag har oxå sett den, underbar!) som är fodrad med tjock, vit päls. Eller ja, tänk er de där fårullsmattorna som finns på Ikea? en sån hade hon i alla fall tittat på, och varit nära att köpa, tills verklighetens vingslag slog över henne och hon insåg att den bara kommer bli blöt och kall eftersom snön här inte är så där som man vill att snö ska vara. Tjock och kall och ligga länge, som uppåt i landet ungefär. utan bara är blask blask, snö, blask.
 
Nu har de åkt till Kap Verde och ska vara där i 2 veckor (Hur orättvist är inte det då? ), men fick i uppdrag att köpa en åkpåse om vi hittade någon, och nu kan det faktiskt behövas. HATAR att det är kallt när det bara är slaskigt! ska det vara slask ska det åtminstone vara vårbrisar i luften.. *bestämd*

Fick syskonbarnens önskelista till julen igår, så nu kan vi gå och handla deras saker närsom helst. Skönt att slippa göra det sista veckan. Nästa vecka är det alltså 1 advent. Då SKA det vara julstämning i detta hus om jag så ska behöva baka 100 pepparkakshus och sätta julskivorna på repeat. Lite tråkigt är det faktiskt att det bara är jag som är för julpynt här hemma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0