Solsken och morgonpiggt barn..

08:33

Idag blir Lilla Bus 2 månader!! Kan knappt fatta att hon varit hos oss så länge redan, samtidigt som det känns som om hon alltid varit här. <3

Hon vaknade i alla fall redan kl 7 imorse, det gjorde knappast jag. Efter lite mat för hennes del så somnade vi båda om, tills telefonen ringde 8 (tack du..)  MVC (mödravårdcentralen) ville boka om min tid för efterkontroll.. Surt, ville ju komma tidigare, men fick komma i augusit istället. Aja, fick börja träna om jag ville, bara jag tog det lite lugnt.. Jorå, var ju inte värsta atleten innan så det ska nog inte vara några problem, sa jag. Haha, sa hon. Sen var det bara att gå upp då Lilla Bus vaknade igen..

Idag kommer mina kläder! Kanske.. Sen ska jag kasta de här mammakläderna åt.... någon annanstans väldigt långt bort ur min åsyn. =)

Ser ut att bli en skön dag idag med.. det e najs!

10:03

Tänk att det ska vara så svårt att få tag i en 3:a eller 4:a (helst 4:a) som dessutom har hiss! och som inte ligger 100 mil utanför stan.. suck. Måste verkligen hitta en snart. Jag älskar den lägenhet vi bor i nu, det är inte så, men den passar om man är 1, på sin höjd 2. Inte 3. Det är så trångt! och Vi skulle verkligen behöva ha tvättmaskin i lägenheten.. Dessutom får jag ont i magen av att grannen passar på oss när vi går ut, vet exakt när sambon kommer hem och går till jobbet, och ska alltid titta på bebisen, som hon säger. Och som är lite glad i flaskan.. lite obehagligt  är det allt. =(

Ingen här som har en lägenhet till övers? *blink blink*


14:49

Ska snart hoppa in i duschen och sen bege mig ner på stan med Sambon och Lilla Bus och köpa mjukglass! Känner att jag förtjänar det då det ändå är fredag och  jag har huvudvärk.

19:24

ÅH!
Jag ska hålla mig inne resten av sommaren, kunde bara ha kjolen, koftan och linnena.. ja och örhängena då förstås. Men det var ju byxorna jag behövde just nu! *muttrar*

22:09

Nej! Fy fan vad ledsen jag blev över de där kläderna! Kände man sig inte stor innan så nog f*n känner man sig som det nu! Hade kanske känts annorlunda om kläderna hade suttit bra direkt , men nu såg jag bara stor och  tantig ut.. *lessen*

Ska lägga mig nu så kanske huvudvärken går över...

Kommentarer
Postat av: Vicky

Tack så mycket :)

2007-06-08 @ 10:34:07
URL: http://www.nogg.se/karzina
Postat av: Marie

Klart du ska ha mjukglass! :D

2007-06-08 @ 14:54:54
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: Sofie

Det var som tusan...vad e det för några filurer? Hillrarna som du känner alltså? Jag känner typ inga andra som heter Hiller...

2007-06-08 @ 16:22:37
URL: http://misshiller.blogg.se
Postat av: GirlGoesMom

Kul att hitta en blogg med en nybliven mamma :) Den tiden ligger fortfarande färskt i mitt minne!
DOn't worry.. det blir lättare vid 3månadersgränsen då de kan ligga å leka lite själva å sådär.
Det är DÅ man inser hur jobbiga de första månaderna egentligen varit.
Ja, man är inte överförtjust över hur man ser ut efter förlossningen nu i sommardagar...
Jag avr groteskt stor... vår son vägde ju 4425g! å jag är 1,62m lång... galet!

2007-06-08 @ 20:50:59
URL: http://girlgoesmom.blogg.se
Postat av: Marie

Gumman då! Vad tråkigt med kläderna :/ Men vi hittar andra byxor när jag kommer och hälsar på dig nästa vecka! Det ordnar sig! Ingen ska behöva se ut som en tant!
<3

2007-06-09 @ 12:23:17
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: Sara

hehe..tänk va underbart att få sova till kl7! Vi kliver upp mellan 04 och 05 varje morgon. Det är vad jag kallar morgon pigg! :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0