Viktresans start,

Jaha. Nu jävlar! Nu är det svart på vitt också!

Jo, lite snabbt, gick upp 20 kg under graviditeten. Har hittills tappat 14 av dem. Nu ska jag gå ner 20 till hade jag tänkt då jag hade övervikt redan innan graviditeten. Då hamnar jag på ett "normaltvikts" BMI, eller vad man ska kalla det. 

Detta hade jag tänkt att göra med hjälp av viktväktarna! Har varit medlem där förut och tappade då 10 kg på 12 veckor. Men jag fullföljde aldrig och det ångrar jag ju såklart idag. Den här gången ska allt banne mig av!

Men jag har satt upp lite delmål på vägen för att inte bli så låst på just de där sifforna.. 20 kg det är jäkligt mycket! Så mitt första mål är att komma till vikten jag skrev in mig på MVC med. Det är 6 kg kvar dit. Nu börjar vi snacka lite mer, "hey, det här kan jag faktiskt klara av"- mål. =)

Skrev in mig torsdagen förra veckan, och vägde mig alltså igår igen (dock hemma hos mamma och pappa då VV har semesterstängt hela sommaren) -0,7 kg visade vågen på!

Det är jag jäkligt nöjd med, då jag inte får tappa så fort då jag ammar. Fast jag hade ju gärna skrivit -1 eller så, men ändå, på en vecka tycker jag det är bra kämpat! och då har jag slarvat som faen!

Jaja..

Dagens meny:

Frukost:
* 2 runda smörgåskakor med mjukost
* Te med honung  / 4 pts

Lunch:
* Kycklingsallad med pasta  / 7 pts

Mellanmål
* 1 muffin  /  5 pts

Middag:
* Bräckt kassler med potatis  / 5 pts (stekte i olja)
* sallad

Kvällsgott:
GB light vaniljglass med ljumna bär (blåbär/hallon såå jäkla gott var det. Bara 3 pts!)
1 påse American Best popcorn (6 pts för hela påsen, är det fredagsmys så är det)


Cola Zero och citronvatten under dagen och kvällen med. 0 pts


Summa: 30 pts
Sparade: 4 pts

(Eftersom jag helammar får jag äta 34 pts om dagen 24 +10 ammningspoäng, man får spara 4 pts/dag + de pts du tränar/rör dig för sk bonuspts. Idag blev det inga sådana då det regnade.. Så stark karaktär har jag inte byggt upp än =P )
 
Haha. Låter lite som melodifestivalen.. France two points, deux points.  Icecream three points, troix points

Just nu ekar det i skåpen här hemma, men vi ska ta oss iväg och handla snart så kanske menyerna ser lite godare ut sen. =)

Så där ja. Då var viktresan igång! Välkomna tag plats! Håll i hatten! Nu jä**ar bär det av!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0