Tyst det är i huset..

Alicia sover och jag borde ta tag i tvätten. Så mycket som man borde, så lite man har lust med. Tänk vad väder kan ställa till det. Regn i dag igen.. *Suck* När Alicia är vaken går jag bara och väntar på att hon ska somna så jag kan ta tag i saker som borde göras här hemma, men när hon väl sover vill jag att hon ska få sova ostört och jag hamnar framför familjeliv och här som en säck potatis.

Idag har jag dock städat och röjt upp i sovrummet. Hängde även upp en adventsstjärna därinne, blev jättemysigt. Måste skaffa gardinstänger till alla rum dock. De vi har är alldeles för långa, förutom till fönstret i vardagsrummet, så det går inte att använda dem, det ser ju inte klokt ut!

Al har varit jättegrinig sen hon sov sin förmiddagslur. Nu sover hon igen dock. Hoppas att hon sover länge den här gången. Jag har inte fått vika en millimeter från hennes sida utan att hon suttit och gråtit som om hela världen ska gå under och verkligen snyftat och snörvlat. Samtidigt som hon har lekt! Hon är för rolig den där lilla tösen..

Nu vaknade hon.. måste kila

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0