Så trött..

Jag blir så trött på dessa kvällar. Visst, jag vet att jag skrev att det var en skön kväll alldeles nyss. Men det skulle vara ännu skönare om Al kunde sova ordentligt. Just nu är jag bara låst här hemma o kvällarna. Har blivit erbjuden hundra saker att göra, träna, luciafest osv av vänner som har barn som sover och vänner som inte har barn än, men jag får alltid tacka nej. Sambon duger ju inte för henne. Det är bara jag som duger och det har blivit en ond cirkel såklart. På dagarna är det nästan tvärtom, då är det pappa som är roligast, men så snart det blir läggdags är han knappt vatten värd. Så himla trist. Jag vill ha tillbaka mitt liv!

Jag vet att det är en så kort stund de är så här små, men jag längtar ändå tills den dagen då hon kan och vill sova i egen säng. Man kan säga "ta på dig pyjamas nu, nu är det läggdags". Fast jag ska ju inte sticka under stol med att när jag gick och lade mig igår natt och hon kröp upp mot mig så vi låg nära, nära var det så underbart att bara snusa doften av hennes hår och höra hennes andetag. Jag är så kluven och det är ju där mitt problem ligger. Jag måste ju vara hård och konsekvent för att kunna få henne sova i egen säng. Men att se och höra henne gråta hjärtskärande, det går bara inte! Speciellt inte nu när hon säger ma-ma heller..

Kommentarer
Postat av: GirlGoesMom

ÅÅh så hårt att hon vill ha mamma... Men mysigt.. fast hårt... men mysigt... JOBBIGT!
Mio har sovit i egen säng sedan dag1... det har varit svårt för mig ibland, men åh så skönt det är att lägga honom, säga godnatt och bara stänga dörren så sover han.
Klart du får stjäla idén. Man inspireras ju av andra bloggar!

2007-12-08 @ 22:43:23
URL: http://girlgoesmom.blogg.se
Postat av: Sara

Ja men så där var ju Miro ibörjan oxå. Bara jag som dög. Men sen var ju T sjukskriven i 3 veckor och var med och nattade. Miro hade liksom inge val och nu duger båda lika bra. Det som krävdes var att T inte fick natta på samma sätt som jag gör

2007-12-10 @ 06:39:48
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0