Regnet det bara öser ner...

Idag har det regnat banne mig non stop! Såå tråkigt! Nu får det ta och bli snö snart!

Dessutom har jag en dotter som gråter för att hon inte får suga på mina fötter! Hon är ju en riktig knasfia! :)

Lunchen idag var mysig, men höll på att gå käpprätt åt h*e, då jag, såklart, glömde min mobil i vilken jag hade portkoden och hennes telnummer i. Och så funkade inte porttelefonen!! Panik! Regn! Vad ska jag göra?
Gick runt huset för att se om hon hade balkongdörren öppen, såklart inte. Då ser jag en dam komma från portens håll. Går snabbt åt hennes håll...

"ursäkta?" säger jag.. då tittar hon på mig bara och fortsätter gå!
"ursäkta!" sa jag igen. Då stannade hon.
"kom du från den porten?" ja det gjorde hon.
"kan du ge mig portkoden?" och så rabblade jag vem jag skulle träffa och vad som hänt.
"nej, jag kan inte ge dig den. jag ska in på sjuan"
"men.. du kom ju därifrån?"
"nej, jag kom från affären" snorkkärring.
"jaha.. men svara inte så då" fräste jag och vände mig om. Snacka om att vädret tar ut sin rätt på, i vanliga fall, lite övertrevliga jag.
"kärring" väste jag med, men tror inte hon hörde.

Nu vet jag inte om jag ska ha dåligt samvete för att jag sa så, eller inte. Lutar åt att jag kommer ha det, men varför ska jag alltid vara så himla trevlig för?! Ingen annan är ju det! Och dessutom jobbade jag inte. För då kan jag låta det mesta passera. Men sen jag fick barn tror jag att jag drabbats av Tourettes syndrom light eller nåt. För jag säger vad jag tänker. Utan att tänka. Gör idiot tecken åt folk i bilar som kör som dårar vid övergångställen. Fräser åt snorungar att "jag kör bara" när de inte viker sig då man kommer med barnvagn utan tar upp hela trottoaren. Och så gör jag det oxå. Bara kör alltså.

Jag har blivit en bitch-light. And I like it!! :)


ja, det slutade iaf med att jag stegade fram till ett fönter på bottenvåningen och gestikulerade att de skulle öppna åt mig.Det gjorde hon med. supertrevlig tjej.. dyngsur Gin.

Kommentarer
Postat av: Marie

Light? ;P

2007-12-07 @ 18:45:24
URL: http://skosoet.blogg.se
Postat av: Gabriella

Du lämnar så snälla kommentarer hela tiden, jag blir jätte glad, tack! Trevlig kväll!

2007-12-07 @ 18:52:37
URL: http://babbi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0