pedagogisk morgon och sömnlogg

Imorse upptäckte jag att det är själva dammsugaren Al har något emot, inte bara ljudet. Satte ner henne på golvet i hallen och hon blev helt hysterisk. Då upptäckte jag (jaja, jag hade klivit över den ett par gånger innan men ändå) att den stod där. Så då blev jag helt pedagogisk, tog upp henne i famnen och visade henne genom att klappa och ta på dammsugaren att den inte alls var farlig. Sen introducerade jag den för henne och då tog hon försiktigt på den, sen tittade hon storögt på mig, lite rädd, lite fascinerad och jag gjorde allt för att se så lugn och harmonisk ut som möjligt. Slutade med att hon klättrade all over den där saken.  :) -den fick stå kvar.. försöker intala mig själv att det är för att hon ska vänja sig vid att den finns, inte att jag var för lat att ta bort den.. hehe

Sen idag ska jag skriva sömnlogg på henne också. Känns helt otroligt vad dåligt hon sover, och så olika från natt till natt! Inatt vaknade hon varje timme! sambon vände sig och lade kudden över sitt huvud. INTE populärt! så idag gick vi en promenad, då sov hon 20 minuter. 20 MINUTER!!

Nu ska vi smita ut igen och se om hon sover en liten stund till. Känns som om den lilla luren inte kommer hålla henne pigg och glad till kl 19. utan att hon kommer somna vid 17 och sen köra nytt race vid 20 som hon hade för sig ett tag förut.

jaja.. off we go!

Kommentarer
Postat av: GirlGoesMom

hihi sådär var Mio med en brummande leksaksbil.. har de välö blivit skrämda är de rädda för objektet i sig ett tag :D Kanske kan ha emd det att göra, jag vet faktiskt inte, men irriterande som tusan är det ju????

2007-12-10 @ 14:28:28
URL: http://girlgoesmom.blogg.se
Postat av: GirlGoesMom

Ah jag har en bra chef på det viset. Han ahr en liten grabb som är en månad äldre än Mio med, så det gör det hela mkt lättare.

Aja.. du får la ge sambon datorn tillbaka då :D

2007-12-10 @ 19:18:55
URL: http://girlgoesmom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0