julklappar och hyacintjävlar

Jaha.. så då fick jag det tråkiga beskedet (av mig själv) att jag måste vara allergisk, eller i alla fall överkänslig mot hyacinter :( Så fort vi kom hem blev jag nästäppt, kunde inte fatta varför. Så kom syrran över. "är du känslig mot hyacinterna?" och då slog det mig att jag kliade mig i ögonen och var totalt täppt när vi satt där i köket och fikade.Så nu får de ta och åka ut. Trist för jag älskar doften av hyacinter till jul..  men men.

Idag gick hela familjen ner på stan och köpte Alicias sista julklappar. Tur hon är så liten än att hon inte förstår :) Sen fick hon nog, så sambon tog med sig dotra hem och jag smet vidare in i vimmlet för att handla lite finputs. Det blev:
*en ny mascara, 
*en ny concealer. (de hade rea! ack och ve! jag som aldrig brytt mig om sådant förut, får nu stå och titta på sminkavdelningens rea hyllor! *gråta dramatiskt*)
*Ett par svarta och glittriga over knee-strumpor. (ville eg ha ett par svarta, glittriga benvärmare, men det fanns ingenstans.. jag ska bli min egen designer. Finns aldrig det jag vill ha ju)
*ett par finare strumpbyxor åt dotra och ett par mer vardagliga
*en fleeceoverall från Lindex. Rosa med vita moln och med brunt foder i. Den ser mysig och lagom varm ut när hon ska ligga i sin åkpåse
*2 par trosor

skulle köpa en slips åt sambon med, men hittade inget som jag tyckte skulle passa honom, så då gick jag hem istället.

Granen är klädd, alla julklappar ligger under granen. (vet, vi tjuvstartar lite.. men nästa år! Då är det noll tjuvstart!) bara julgodis som saknas, sen kan julen komma och knacka på dörren när som helst! :)

Suck.. nu ska jag ta tag och göra det där sablans godiset, så man har nåt att tugga på ikväll! Det är faktiskt fredag! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0