*Avundsjuk*

Jag vet att avundsjuka är en av de största synderna men jag kan inte låta bli att avundas de mammor med barn i samma ålder som min lilla flicka, som har ett liv som inte bara innefattar att ha sitt barn på sig! Utan de kan dricka lite vin på kvällen och mysa tillsammans, medan deras barn SOVER! Just det. Sovandet. Det är det som är vår akilleshäl just nu.. Det funkar inte alls. Eller, jo, hon sover om jag sover bredvid. Eller om jag ammar henne till sömns, eller om hon sitter i vagnen ute på promenad. Men hon sover bara 40-45 min i sträck, och på 40 minuter hinner man bara slänga sig i soffan och andas ut, så är hon uppe och pockar på uppmärksamhet igen.

Har beklagat mig till döds över hennes sömn med Sara, och hon har varit ett jättebra stöd. Tack vännen för att du finns där och orkar lyssna! Men nu vet jag snart inte vad vi ska ta oss till.

Sambon lade ju dottern ett par kvällar i rad här, men så skulle han bort, och då bröts det och när hon kommer till mig, då duger det inte att vaggas inte, och jag ger upp och ammar. Jag pallar inte höra henne skrika. Satt i hennes rum och grinade häromkvällen.. för utanför gick sambon och vaggade henne och hon skrek "maaaa-mmmaaaa". Tror ni man kände sig som världens elakaste och sämsta mor då eller? Men hon var ju inte övergiven, trösten fanns där och... jag ältar jag vet ;)

Jag måste verkligen komma på ett bra sätt att få henne komma till ro utan att jag ammar. Pratade med en väninna om hennes dotters sovvanor. "Nej, jag bara lägger ner henne i sin säng, med snuttefilten så sover hon". VA?! kan det vara så enkelt?!

Nu t ex har Al sovit i 30 min. Ska kila in och se om jag kan fånga henne innan hon vaknar så hon somnar om och sover lite till. Men när ska jag få tid att sitta bara för mig själv. Eller gå och träna? Eller.. klä en julgran?!  Just nu finns det inte på världskartan.. iof håller hon på att få tänder just nu, men så här har det ju varit hur länge som helst. *trött*

aja. bara att sminka sig pigg och le så ser man i alla fall inte så trött ut inför andra, även om jag blir galen och tokig av att bara ha fått sovit en hel natt på 8 månader (plus de 2 månader som var tyngst innan hon kom!)


Gnäll, gnäll.. men tack för att du orkade läsa..

Kommentarer
Postat av: Lina

Nu e jag nästan klar med headern, men behöver dina inloggningsuppgifter.. så kasta över dom när du har tid är du snäll :)

Hoppas du blir nöjd.

Vi har varit så lyckligt lottade att Ninni har sovit jättebra fran 1 mån ålder.. Kan inte ens tänka mig in i hur kämpigt det måste vara då det strular en massa nattetid. Hoppas att det löser sig för er snart!

kramar

2007-12-16 @ 11:51:36
URL: http://ninninusens.blogg.se
Postat av: Sara

hmm. om det är tänderna nu, har du testat att ge henne lite panodil?

2007-12-16 @ 20:13:09
URL: http://aslundkarppinen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0