Guldgrisar och manliga volvobilar

Min lilla tös föddes enligt kinesiska horoskopet som gris, men inte vilken gris som helst utan som GULDgris! För första gången på 60 eller 600 år (beroende på vem man frågar) infaller alltså den lyckosamma tid då Grisens år förenas med elementet guld, som är ett av fem element (guld, trä, vatten, eld och jord) i äldre kinesisk tro.
Att föda sitt barn under detta år är något varje kvinna i Kina önskar sitt barn! Guldgrisar spås  ha större chans till lycka och rikedom.

Vill du läsa mer om Grisens år  eller veta vilket djur i zodiaken du tillhör kolla in den här sidan..


Såg reklam för Volvo V70 på tv. Sen när deras logga kommer fram slog det mig "varför har Volvo ett "mansmärke" bakom sitt namn?" För visst är det ett sådant? Eller visst ser det himla likt ut ett sådant? Ni vet: en ring med en pil uppåt = man. En ring med ett "kors" nedåt = kvinna. Men så fick jag lära mig.. (tack fl för det! ) att det också är tecknet för järn.

"The Volvo symbol is an ancient chemistry sign for iron. The iron sign is used to symbolize the strength of iron used in the car as Sweden is known for its quality iron." - wikipedia

så där ja. Då fick jag lära mig nåt nytt så här på kvällskvisten :)


Kommentarer
Postat av: sara

hehe..go volvo

2007-08-22 @ 10:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0